کد خبر: ۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از رشد ۳۲ پله ای ایران در صنعت لجستیک در فاصله یک سال گذشته، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "بهمن حسین زاده" در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و زنجیره های تامین، با بیان اینکه این نمایشگاه از سیزدهم تا شانزدهم بهمن ماه و در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، گفت: در تلاش هستیم تا رویکرد نمایشگاه ها را تغییر داده و در این نمایشگاه، عملکردها در بخش حمل و نقل و لجستیک را با فعالیت های این بخش در پیش از انقلاب مقایسه کنیم تا پیشرفت ها نمایان شود. 

وی با اشاره به حضور ۴۷ شرکت داخلی و خارجی در چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک افزود: ایران در پایان سال ۲۰۱۷ رتبه ۶۴ جهان را در بخش حمل و نقل و لجستیک کسب کرد؛ در حالی که در سال ۲۰۱۶ در این صنعت رتبه ۹۶ را داشتیم که نشان می دهد ۳۲ پله در این صنعت رشد داشته ایم.

وی گفت: ایران در صنعت لجستیک به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک منطقه باید رشد بیشتری داشته باشد و ما تا رسیدن به نقطه نهایی توسعه در این صنعت به خصوص در بخش ترانزیت، فاصله زیادی داریم. در حال حاضر کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای منطقه ما وضعیت بهتری در بخش حمل و نقل و لجستیک نسبت به ایران دارند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، صنعت لجستیک را یک حوزه اشتغالزا معرفی و تصریح کرد: باید بخش حمل و نقل را در خدمت ترانزیت و ترانسفر کالا و همچنین صادرات قرار دهیم تا به تشکیل زنجیره تامین اولویت داده شود.

وی اهمیت برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک را معرفی توانمندی های شرکت های مختلف و برقراری تعامل بین آنها دانست و افزود: امروزه در دنیا تبادل اطلاعات در بستر شبکه های ارتباطی ICT قرار دارد و لازم است تا از این بستر برای توسعه صنعت حمل و نقل و لجستیک نیز بهره بگیریم. این بستر می تواند تبادلات حمل و نقلی ایران با سایر کشورها را نیز توسعه دهد.

 چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با حضور ۴۷ شرکت داخلی و خارجی از جمله شرکت راه آهن، سازمان بنادر و دریانوردی، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و دیگر شرکت های مرتبط با حوزه حمل و نقل از سیزدهم تا شانزدهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: