کد خبر: ۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
روحانی در دیدار سفیر جدید سیرالئون در تهران:
رییس‌جمهوری گفت: توسعه روابط و همکاری‌های نزدیک و دوستانه با کشورهای آفریقایی بویژه سیرالئون به عنوان دروازه غربی آفریقا برای ایران اهمیت دارد.

به گزارش قلم نیوز- حجت‌الاسلام "حسن روحانی" هنگام دریافت استوارنامه "علی بادارا کامارا" سفیر جدید سیرالئون در تهران با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌های نزدیک و دوستانه با کشورهای آفریقایی بویژه سیرالئون به عنوان دروازه غربی آفریقا برای ایران اهمیت دارد، اظهار داشت: ایران و سیرالئون می‌توانند مناسبات و همکاری‌های خود را در بخش‌های گوناگون توسعه دهند.

وی با اشاره به آمادگی بخش‌های خصوصی و دولتی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارایه خدمات در سیرالئون،‌ افزود: آماده توسعه روابط و همکاری‌های علمی و فرهنگی با سیرالئون هستیم و در این راستا دانشگاه‌های ایران آمادگی دارند.

وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های تهران– فری تاون در زمینه‌های گوناگون از جمله بهداشتی، پزشکی و درمانی، کشاورزی و کشت محصولات مشترک و همکاری در مجامع بین‌المللی برای حل و فصل مسایل و مشکلات در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

"علی بادارا کامارا" سفیر جدید سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، با اشاره به روابط مستحکم و تاریخی دو کشور و تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سیرالئون خواستار توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌ها در بخش‌های مختلف علمی، دانشگاهی، بهداشتی و درمانی با ایران شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: