کد خبر: ۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اتصال ۳ هزار روستای کشور تا پایان سال جاری به شبکه گاز کشور، خبر داد.
به گزارش قلم نیوز- "حسن منتظر تربتی" ظهر امروز (شنبه) در مراسم بهره‌برداری از ۵۴۰ میلیارد تومان پروژه های گازی در خراسان رضوی که در تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: مراحل نهایی گازرسانی به شهر و روستاهای کشور در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۳ هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند. 

وی افزود: پیش از گاز دار کردن هر روستا به صورت متوسط هر خانواده ۲ هزار لیتر نفت سفید در سال مصرف می کرد که  با احتساب قیمت جهانی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه داشت. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تصریح کرد: اما پس از رسیدن گاز به هر خانوار، مصرف گاز به میزان ۲ هزار ۵۰۰ مترمکعب در سال می‌رسد که قیمت جهانی آن ۵ میلیون تومان است، یعنی هر خانوار در هزینه‌های سالانه خود ۵ میلیون تومان صرفه‌جویی  خواهد داشت. 

منتظر تربتی گفت: با توجه به تکلیف انجام شده در بودجه سال ۹۳ مقرر شد با رسیدن گاز به صنایع و خانواده‌ها از گازوئیل و نفت سفید صرفه‌جویی شده استفاده کنیم و از محل فروش آنها روستاها و صنایع بعدی را گازرسانی کنیم. 

وی اظهار کرد: امروز خوشحالیم به طور رسمی پروژه های خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه- کاشمر، گازرسانی به شهر سمیع‌آباد و ۱۱۳ روستا، ۱۷۱ واحد تولیدی و صنعتی و دو ایستگاه تقلیل فشار گازبهره برداری شد و  عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۲ روستا، ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز و  عملیات اجرایی خط لوله انتقال گاز دیزباد- تربت حیدریه نیزآغاز می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: