کد خبر: ۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
کیش و قشم به‌دلیل مسائلی همچون اسکان، شرایط ویژه‌ای دارند و معمولاً مردم سعی می‌کنند که از قبل شرایط اسکان خود را در نظر بگیرند و مسئولان خواستار این هستند که بلیت‌ها به‌صورت چارتری ارائه شود.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد اینکه فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری تخلف است، تصریح کرد: نمی‌توانیم شبکه چارتری را به‌صورت کامل قطع کنیم، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند اما مسیرهای کیش و قشم را از پروازهای چارتری جدا می‌کنیم.

وی در حاشیه مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به‌صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، اظهار کرد: اصولاً نمی‌توانیم شبکه چارتری را به طور کامل قطع کنیم و بخشی از مسافرت‌ها به‌صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به‌صورت چارتری باقی بماند و این مسأله در دنیا تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم شرکت‌هایی که توانایی بیشتری دارند به شرکت‌هایی که ساختار ضعیف‌تری دارند کمک کنند و زیرساخت‌ها در این رابطه ایجاد شود تا کل شبکه فروش به‌صورت سیستمی پیش برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به‌صورت سیستمی را ندارند و باید به ایرلاین‌ها فرصت دهیم فروش چارتری خود را به حداقل برسانند.

عابدزاده در پاسخ به اینکه چند درصد بلیت‌ها به‌صورت چارتری فروخته می‌شود؟ اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند که باید به سمت برنامه تعریف شده حرکت و در این رابطه کیش و قشم را جدا کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به اینکه علت جدا کردن کیش و قشم به‌دلیل سودده بودن این مسأله است، اظهار کرد: بحث سودده‌تر شدن نیست و صنعت هواپیمایی در ایران سود نمی‌برد و در کشور ما نیز همین روال وجود دارد. کیش و قشم به‌دلیل مسائلی همچون اسکان، شرایط ویژه‌ای دارند و معمولاً مردم سعی می‌کنند که از قبل شرایط اسکان خود را در نظر بگیرند و مسئولان خواستار این هستند که بلیت‌ها به‌صورت چارتری ارائه شود، اما مردم باید در این رابطه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: