کد خبر: ۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
فردا آغاز پلی آف بسکتبال؛
مسابقات بسکتبال لیگ برتر از روز دوشنبه با آغاز دیدارهای مرحله پلی آف پیگیری می شود؛مرحله ای که برد و باخت روز نخست آن می تواند تعیین کننده زودهنگام تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی شود.
سه تیم در یک قدمی نیمه نهایی/ نایب قهرمان در آزمونی برای بقا

به جز نیروی زمینی که در پایان مرحله گروهی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با قرار گرفتن در رده انتهایی جدول رده بندی از دور رقابت ها کنار رفت، هشت تیم دیگرب حاضر در این مسابقات از روز دوشنبه دیدارهای خود در مرحله پلی آف را پیگیری می کنند. مرحله ای که به خاطر تعیین تیم های راه یافته به مرحله نیمه نهایی از حساسیت بالایی برخوردار است البته برای برخی تیم ها بیشتر.

دیدارهای مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر بر اساس رده بندی نهایی هشت تیم اول مرحله گروهی انجام می شود ضمن اینکه نتایج این مرحله از رقابت ها نیز در پلی آف محاسبه خواهد شد. بر این اساس پتروشیمی بندرامام، شیمیدر تهران و شهرداری اراک به خاطر سه پیروزی برابر شهرداری تبریز، ثامن مشهد و دانشگاه آزاد در مرحله گروهی، تنها به یک برد دیگر نیاز دارند تا راهی نیمه نهایی شوند بنابراین دیدار فردا این تیم ها برابر حریفان شان می تواند تعیین کننده وضعیت شان برای نیمه نهایی باشد شاید هم کار به دیدارهای دوم و سوم و حتی شاید هم سوم کشیده شود در حالیکه در مورد دیگر دیدار پلی آف فردا هیچ نتیجه قطعی حاصل نخواهد شد. 

شهرداری گرگان - نفت آبادان؛ این تنها دیدار پلی آف است که در پایان روز نخست این مرحله منجر به هیچ نتیجه ای برای نیمه نهایی نخواهد شد. از مجموع سه دیداری که دو تیم در مرحله گروهی برابر هم برگزار کردند نفت آبادان صاحب دو برد و شهرداری گرگان صاحب یک برد شد این یعنی نیاز آبادانی ها به دو برد و نیاز گرگانی ها به سه برد در پلی آف برای صعود به نیمه نهایی؛ بنابراین آنچه مسلم است رقم خوردن هر نتیجه ای در دیدار فردا این دو تیم تعیین کننده تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی نخواهد بود و فقط می تواند فاصله تا این مرحله را کمتر یا بیشتر کند.

این در حالی است که در سه دیدار دیگر این مرحله پیروزی تیم های مهمان حکم به صعود آنها به مرحله نیمه نهایی می دهد. 

در پایان مرحله گروهی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پتروشیمی بندرامام بالاتر از دیگر تیم ها صدرنشین شد. این تیم در صورتیکه فردا شهرداری تبریز را شکست دهد مجوز نیمه نهایی را کسب خواهد کرد. به نسبت مرحله گروهی مسابقات، ترکیب تیم مهران شاهین طبع با اضافه شدن مهدی کامرانی و تاکوان دین تقویب شده است. با این اوصاف به نظر می رسد این تیم برای کسب چهارمین پیروزی برابر شهرداری تبریز و صعود بی دغذغه به مرحله نیمه نهایی کار سختی نداشته باشد. 

شیمیدر هم شرایطی مشابه پتروشیمی دارد. این تیم نخستین حضور لیگ برتری را تجربه می کند، در حالیکه حریف ثامن مشهد در مرحله پلی آف است که در مرحله گروهی سه بار این تیم را شکست داد بنابراین تنها رقم خوردن یک برد دیگر می تواند این تیم را راهی نیمه نهایی کند؛ این برد می تواند فردا یا در روز دوم و سوم مرحله پلی آف رقم بخورد.

شهرداری اراک هم تنها به یک برد برای صعود به مرحله نیمه نهایی نیاز دارد با این تفاوت که حریف این تیم نسبت به پتروشیمی و شیمیدر نامدارتر است و قطعا با انگیزه تر؛ دانشگاه آزاد که با متحمل شدن سه باخت برابر اراکی ها کار خود را برای مرحله پلی آف به اما و اگر کشاندند باید در سه دیدار ابتدایی این مرحله پیروز شوند تا بتوانند در روز پایانی و دیدار چهارم پلی آف برای کسب سهمیه نیمه نهایی بجنگند. 

نایب قهرمان فصل پیش مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با اضافه شدن صمد نیکخواه بهرامی در کنار دو بازیکن خارجی امید زیادی دارند تا ناکامی های مرحله گروهی را به بهترین شیوه جبران کنند. 

برنامه دیدارهای روز نخست مرحله پلی آف مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است:

* شهرداری تبریز - پتروشیمی بندر امام، ساعت ۱۶، سالن شهید اقدمی تبریز
* ثامن مشهد - شیمیدر تهران، ساعت ۱۶، سالن خانه بسکتبال مشهد
* دانشگاه آزاد - شهرداری اراک، ساعت ۱۵:۱۵ ، سالن حکیمیه تهران
* شهرداری گرگان - پالایش نفت آبادان، ساعت ۱۶، سالن امام خمینی گرگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: