کد خبر: ۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سرپرست وزارت بهداشت:
سرپرست وزارت بهداشت، گفت: برای تهیه داروهای اساسی مردم تا پایان سال 98 تمهیداتی اندیشیده شده است که با توجه به فشار تحریم های ظالمانه آمریکا، مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.
 به گزارش قلم نیوز- "سعید نمکی" عصر امروز ( جمعه) در حاشیه بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی در شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: به دنبال مذاکراتی که با  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با طلب های گذشته، داشته ایم موضوع دریافت فرانشیز منتفی شده است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: بسته های مختلفی از جمله کاهش پرداخت‌ها از جیب بیماران، حمایت بیماران صعب العلاج و خاص و ماندگاری طبیب در مناطق محروم را با شدت در طرح تحول سلامت تقویت می کنیم.

وی با اشاره به بازنگری بعضی از بسته های طرح تحول نظام سلامت، افزود: قطعا منابع مورد نیاز طرح تحول نظام سلامت را تأمین می کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم و می توان گفت که مشکل منابع نداریم بلکه باید منابع را مدیریت کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه داروهای اساسی در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: برای تهیه داروهای اساسی مردم تا پایان سال 98 تمهیداتی اندیشیده شده است که با توجه به فشار تحریم های ظالمانه آمریکا، مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداریم.

وی ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: بزرگترین مژده ما در وزارت بهداشت به مردم این است که با شدت تمام در جهت خدمت رسانی به مردم و خصوصا محرومین تلاش می‌کنیم و در این زمینه طرحی با عنوان بسیج همگانی را در دست اقدام داریم.

نمکی ادامه داد: بسیج همگانی برای کاهش بیماری های غیر واگیردار مثل دیابت، قلبی و عروقی و انواع سرطان ها اولویت ما در این طرح است تا ضمن پیشگیری، هزینه این بیماری ها را برای مردم کاهش دهیم.

وی در پایان با اشاره به وجود طرح های نیمه تمام بیمارستانی در شهرستان آران و بیدگل، گفت: ما بسته به پیشرفت کار طرح هایی را که تا پایان سال 98 قابل بهره برداری است را در اولویت بودجه ای قرار می دهیم و منطقه آران و بیدگل با توجه به اینکه بیشترین کمک خیرین به حوزه بهداشت و درمان در کشور را دارد کمک ویژه می‌کنیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: