کد خبر: ۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
لاریجانی مطرح کرد؛
رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن متوجه شد که نمی‌تواند با ملت ایران درگیر جنگ مستقیم شود اما چرا دشمن امروز به ما فشار اقتصادی می‌آورد دلیل آن این است که کشور در حوزه اقتصادی ضعف دارد و مطلوب نیست.

به گزارش قلم نیوز- "علی لاریجانی" عصر امروز (پنجشنبه) در همایش کشوری نیمکت‌های سوخته گرامیداشت شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اگر توان ضربه زدن به ایران را داشته باشند آن را انجام می‌دهند، اظهار داشت: اگر ما نقطه‌ضعفی داشته باشیم آنان روی آن مسئله پافشاری می‌کنند چرا علیه ما اعلان‌جنگ مستقیم نمی‌کنند چون نمی‌توانند و می‌دانند که توان آن را ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در 8سال دفاع مقدس مردم را استقامت خود اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشیدند، گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن متوجه شد که نمی‌تواند با ملت ایران درگیر جنگ مستقیم شود اما چرا دشمن امروز به ما فشار اقتصادی می‌آورد دلیل آن این است که کشور در حوزه اقتصادی ضعف دارد و مطلوب نیست.

وی افزود: اگر ما بتوانیم درزمینه اقتصادی هم‌روی پای خود بایستیم این تهدیدها هم از بین خواهند رفت ما اول باید ضعف‌های خود را شناسایی کنیم امروز ازنظر دفاعی موقعیت مناسبی داریم انقلاب اسلامی درزمینه قدرت دفاعی و نظامی پیشرفت‌های خوبی داشته است ازنظر اینکه مردم با شجاعت پای انقلاب بایستند و درک درستی از شرایط موجود داشته باشند در نقطه ممتازی هستیم.

لاریجانی با ذکر این موضوع که ایران در منطقه کشور قدرتمندی است، بیان کرد:  کسی نمی‌گوید ایرانی‌ها ترسو هستند، بلکه می‌گویند ایرانی‌ها باشرف زندگی می‌کنند و در دوران انقلاب این مدال‌ها به سینه ایرانیان نصب شد. همچنین در دوران دفاع مقدس پیام بازدارنده‌ای به دشمنان داده شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: