کد خبر: ۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
جمالی نژاد، مطرح کرد؛
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: درآمد پایدار و کم شدن وابستگی به اعتبارات دولتی باید از اولویت‌های شهرداری‌ها باشد.

به گزارش قلم نیوز- "مهدی جمالی‌نژاد" در نشستی با شهرداران، دهیاران و روسای شورای‌های اسلامی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه شهرداری‌ها باید از بودجه و اعتبارات دولتی جدا شوند، اظهار داشت: شهرداری‌ها باید بتوانند با خلاقیت، نوآوری و استفاده از دانش روز، در شهرها تحول ایجاد کنند.

وی بابیان اینکه جهش توسعه بدون وابستگی به اعتبارات دولتی، پشتیبانی و حمایت مردم را نیاز دارد و در صورت تحقق، پیشرفت شهری مسیر می‌شود، بیان کرد: نوآوری درراه‌های درآمدزایی و مشارکت، سرمایه‌گذاری و همراهی بخش خصوصی فاکتورهایی هستند که شهرداران باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

معاون وزیر کشور در ادامه، گفت: نقش شهرداران در توسعه کشور غیر قابل انکار است و باید با اندیشه تخصصی و کارشناسی، در امور مختلف کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشند.

جمالی نژاد ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل دهیاری و شهرداری‌ها، محرومیت‌زدایی و پیشرفت کشور است، بیان کرد: درآمد پایدار و کم شدن وابستگی به اعتبارات دولتی باید از اولویت‌های شهرداری‌ها باشد.

وی افزود: توجه به قانون و اجرای آن، در اولویت کاری شهرداران باشد و در کارگروه‌های حقوقی موارد و راهکارهای قانونی طرح‌ها را برای اجرا، بررسی کنند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، گفت: در بحث تخصیص قیر، ماشین آلات، تجهیزات و امکانات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان و همچنین افزایش اعتبارات مصوب، اقدام می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: