کد خبر: ۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
لاریجانی مطرح کرد؛
رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: قبول دارم فرار مالیاتی داریم و برای حل آن باید شبکه های اطلاعاتی به هم وصل و دولت الکترونیک راه اندازی شود و آن را الزام کنیم.
به گزارش قلم نیوز- شامگاه امروز (چهارشنبه) نشست "علی لاریجانی" با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسئولان استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه هم اندیشی، گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود که زلزله ای در خاورمیانه ایجاد کرد. وقتی از نظام دیکتاتوری به مردم سالاری تبدیل شدیم، این عزت بدون هزینه نیست.

وی سپس با اشاره به عدم اعتماد به آمریکا، اظهار داشت: آمریکا فقط زیر توافقات خود با ایران نزده و بلکه با همه توافقات بین المللی از جمله با اروپایی ها نیز چنین برخوردی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه ندادیم تروریست ها در منطقه جان بگیرند و به غده تبدیل شوند، گفت: کشورمان همواره از کشورهای مظلوم منطقه حمایت می کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت باید چابک شود، ابراز داشت: بودجه فربه ای در بخش جاری کشور داریم و دولت باید چابک شود تا اینقدر بودجه خور نشود.

وی افزود: نمی توانیم به دو و نیم میلیون کارمند کشور بگوییم که از فردا تشریف نیاورید، لذا حل مشکل چابک سازی به این سادگی نیست و علاج فوری این موضوع به آلترناتیو برای تامین زندگی آنها است.

وی با اشاره به فرار مالیاتی در کشور و ضرورت توجه به این موضوع، گفت: قبول دارم فرار مالیاتی داریم و برای حل آن باید شبکه های اطلاعاتی به هم وصل و دولت الکترونیک راه اندازی شود و آن را الزام کنیم، البته این مهم در حال وقوع است.

وی خطاب به سرمایه گذاران حاضر در جلسه، بیان کرد: اگر مالیات نگیریم پس چگونه بودجه را سامان دهیم؟ اینکه گفتند یارانه را قطع کنید، خود را جای ما بگذارید. آیا با این وضعیت کشور می توانید این کار را کنید؟  اگر بتوانیم نرخ ارز را پایین آوریم شاید بتوان برای یارانه تدبیر کرد، البته این حرف فقط گفتنش آسان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: