کد خبر: ۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
رییس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: در حال حاضر تعداد صادرکنندگان کشور به ۹ هزار واحد صنعتی و بازرگانی رسیده که این میزان با توجه به تحریم ها ارزشمند است.
به گزارش قلم نیوز- آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمدرضا مودودی معاون وزیر صنعت، زاهدی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیران صنعتی استان در سالن اجتماعات اداره صنعت استان قزوین برگزار شد.

محمدرضا مودودی در این مراسم گفت: بررسی آمارهای صادرات و واردات بیانگر تراز مثبتی است که امیدواریم با حمایت های لازم بتوانیم از شرایط تحریم برای افزرایش صادرات غیر نفتی بخوبی استفاده کنیم.

مودودی تصریح کرد: در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بسیار خوشحالیم که با همه فشارهای ناجوانمردانه دشمنان توانسته ایم صادرات خود را به بیش از ۳۳ میلیارد دلار برسانیم و امیدواریم این جایگاه همچنان ارتقاء یابد.

معاون وزیر صنعت، یادآورشد: در قبل از انقلاب سهم صادرات غیرنفتی کمتر از ۵ درصد بود و در تراز تجاری هم چیزی برای گفتن نداشتیم اما امروز وابستگی ما به نفت کاهش یافته و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد سهم ما در صادرات غیرنفتی است که نشان می دهد زیرساختهای لازم در این زمینه بخوبی شکل گرفته است.

مودودی گفت: امروز تنوع سبد کالایی داریم و انواع کالاهایی غیر نفتی در بخش صادرات داربم و اقتصاد ما شش برابر شده که نشان می دهد اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: در حال حاضر تعداد صادرکنندگان کشور به ۹ هزار واحد صنعتی و بازرگانی رسیده که این میزان با توجه به تحریم ها ارزشمند است.

مودودی اضافه کرد: با فشار جنگ و تحریم ها و تیغ تحریم که به سوی ما گرفته شده توانسته ایم در صادرات رشد خوبی داشته باشیم و با این که شرایط عادی نیست با کمک تولیدکنندگان متعهد و پرتلاش که در چند جبهه درگیر هستند و با مشکلات ارزی هم مواجهند توانسته ایم در این عرصه موفق عمل کنیم.

وی گفت: باید هم نیاز ارزی تولید تامین شود و هم صادرات آسیب نبیند و اگر فاصله بخش دولتی و خصوصی کاهش یابد و ارتباط دوسویه بیشتر شود می توانیم به دستاوردهای بهتری برسیم.

معاون وزیر صمت، اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از صادرات استان قزوین و سراسر کشور طی ۹ ماهه سال جاری امید بخش و رو به رشد بوده و هم اکنون صادرات غیر نفتی کشور به یبش از ۳۳ میلیارد دلار رسیده است.

وی در ادامه به تنوع سبد صادراتی کشور طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۸ هزار قلم محصولات مختلف به خارج از کشور صادر می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور یادآورشد: انتظار بخش خصوصی این است که بانک مرکزی شرایط صادرکننده را درک کند و حمایت لازم را از آنها انجام دهد.

وی بیان کرد: هر چقدرصادرات نفت کمتر شود باید صادرات غیر نفتی بالا برود و در جنگ اقتصادی اعتقاد داریم باید اقتصاد مردمی تر و دست تولیدکننده و صادرکننده بازتر شود تا به اهداف تعیین شده برسیم.

مودودی بیان کرد: برقراری مشوق های صادراتی را دنبال می کنیم تا چرخه پرداخت مشوق ها شکل بگیرد تا شما بتوانید در خارج رقابت کنید زیرا امروز دیگر جنگ کالا و پول مطرح نیست بلکه فشار به مردم برای شکستن تاب آوری ملت است اما آثار تحریم را با کمک شما صادر کنندگان کم خواهیم کرد و نام تجاری کالای ایرانی را در خارج بلند آوازه خواهیم ساخت.

وی اظهارداشت: استان قزوین در این شرایط سخت بسیار موفق عمل کرده و در صادرات رشد قابل توجهی داشته که بیانگر توان بالای تولید کننده و صادرکننده های آن است.

گفتنی است، در ادامه از ۳۶ واحد نمونه صادر کننده استانی و سه واحد برتر کشوری تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: