کد خبر: ۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی، خبر داد.

 به گزارش قلم نیوز- "بهروز کریمی" در این خصوص، اظهار داشت: با تغییر و اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی حدود ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت بیمه هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ مبلغ ۲ هزار و ۴۱ میلیارد تومان برای بیمه کل کارگران ساختمانی بایستی وصول می‌شد. حق بیمه کارگران ۳۰ درصد است که ۳ درصد سهم دولت و ۲۰ درصد سهم کارفرما است.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارگران ماهر، نیمه ماهر و ساده را متفاوت دانست و افزود: کارگران ماهر یا استادکاران حق بیمه ۷ درصدی خود را به مبلغ ۱۰۹ هزار تومان، کارگران نیمه ماهر ۱۰۱ هزار تومان و کارگران ساده با ۹۳ هزار تومان حق بیمه در ماه بیمه می شوند.

بهروز کریمی با اشاره به اینکه طرح در دست اصلاح مجلس، ماده ۵ قانون بیمه کار بازنشستگی کارگران ساختمانی است، گفت: کارگران ساختمانی به دو شرط سن ۶۰ سالگی و یا پرداخت ۳۵ سال حق بیمه بازنشسته می شوند و این موضوع با سایر کارگران متفاوت است.

وی افزود: تاکنون کارگران ساختمانی برای بیمه حوادث بیمه بودند و از قرامت ساختمانی، نقص عضو، از کارافتادگی و فوت استفاده می کردند اما تصمیم بر این است که بیمه خانواده و افراد تحت تکفل آنان نیز به بیمه آنها اضافه و قانون آن اصلاح شود.

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی، افزود: کمک هزینه ازدواج و قرامت دستمزد به کارگران ساختمانی تاکنون به پرداخت نشده است.

کریمی بیان کرد: کارگران ساختمانی که تمایل به بیمه دارند در سامانه مربوط به وزارت کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: