کد خبر: ۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
معاون وزیر علوم، گفت: حوزه اجتماعی و فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت اکنون نیاز به هنر مدیریتی خاص داریم که با تمام مجموعه‌ها همراهی و هم فکری داشته و با نگاه خردمندانه و واقع گرایانه عملیاتی شود.

به گزارش قلم نیوز- "غلامرضا غفاری" ظهر امروز (سه شنبه) در گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اظهار داشت: دانشگاه ها همواره به عنوان نهاد دانشگاهی دیده شده اند و هیچگاه نگاه بنگاه و سازمان دانشگاهی به آنها وجود نداشته است.

وی هدف دانشگاه را تحویل دانش آموخته به جامعه اعلام کرد و ابراز داشت: برخی از دانشجویان تنها با کارت دانشجویی هویت دانشجویی دارند و هیچ نگاهی یا تعصبی به دانشگاه خود ندارند اما برخی از دانشجویان خود را از پیکره دانشگاه می دانند.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ‌ادامه داد: دانشجویی که تنها نام دانشجو را یدک می کشند به طور طبیعی نمی تواند عنوان و مسئولیتش را در چارچوب و درون دانشگاه تدوین کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ به ازای هر ۲۵۰ نفر یک دانشجو بود و امروز به ازای هر ۲۵ نفر یک دانشجو هست، اضافه کرد: دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که ساحت‌های فرهنگی، سیاسی را در ذیل خود دارد و این دانشگاه رسالت های فراوانی را بر عهده دارد.

غفاری بیان داشت: لازم که باید به عرصه فرهنگی و اجتماعی اعتنا کنیم چرا که رونق دانشگاه و اثرگذاری آن در عرصه اجتماعی و در مقیاس محلی، ناحیه ای، منطقه ای و جهانی به فعالیت و اهتمام در این عرصه باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: یک دانشگاه اجتماعی همواره باید خود را مورد نقد قرار دهد، با این نقد به سمت اثرگذاری بیشتر و پیشرفت حرکت خواهیم کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت اکنون نیاز به هنر مدیریتی خاص داریم که با تمام مجموعه‌ها همراهی و هم فکری داشته و با نگاه خردمندانه و واقع گرایانه عملیاتی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: