کد خبر: ۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
در بازارهای جهانی؛
امروز (سه شنبه) در بازارهای جهانی قیمت طلا با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۳۰۸ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش قلم نیوز- در حالی که پس از متهم شدن شرکت هواوی چین به کلاهبرداری از سوی وزارت دادگستری آمریکا، سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین از بازارهای پرریسک رویگردان شده اند، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از 7 ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز (سه شنبه) با 0.38 درصد افزایش به 1308 دلار و 32 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.29 درصد رشد داشت و به 1313 دلار و 10 سنت رسید.

"مارگارت یانگ" تحلیلگر بازار طلا در موسسه سی ام سی مارکتس، گفت: «سرمایه گذاران نگران وضعیت نامشخص مذاکرات تجاری آمریکا و چین و برگزیت هستند. هواوی در کانون اختلافات آمریکا و چین قرار دارد و یک پیش زمینه بسیار پرسر و صدا برای مذاکرات ایجاد کرده است.»

«همه این عوامل موجب می شود تا سرمایه گذاران نتوانند به راحتی مسیر بازار را حدس بزنند. در نتیجه سرمایه ها به سمت بازار طلا و سایر بهشت های امن سرمایه گذاری حرکت می کند.»

دولت آمریکا روز دوشنبه شرکت هواوی، مسئول مالی آن و 2 شرکت وابسته به آن را به کلاهبرداری بانکی و الکترونیکی برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم کرد.

سرمایه گذاران نگران اند که این اتهام زنی ها موجب پیچیده شدن مذاکراتی شود که قرار است روز چهارشنبه بین مقامات ارشد دو کشور آغاز شود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی پایین ترین رقم دو هفته اخیر باقی ماند و ارزش سهام های آسیایی شاهد افت بود.

در همین حال، نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز آغاز شود و انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: