کد خبر: ۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، گفت: پالایشگاه‌های پارس جنوبی در تولید گاز کشور سهمی ۷۴ درصدی دارند و مجتمع گاز پارس جنوبی سهم مهمی در تأمین انرژی کشور به خصوص در زمستان با توجه پایداری و تاب آوری مناسب خود دارا است.

به گزارش قلم نیوز- "هادی هاشم زاده فرهنگ" با بیان اینکه با توسعه پالایشگاه های گاز پارس جنوبی این مجتمع سهم عظیمی در تولید گاز کشور به خصوص در فصل سرد سال دارد، اظهار داشت: این مجتمع جوان‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت پالایشی کشور است و خاستگاه آن شرکت ملی گاز ایران است که در ابتدای نیم قرن دوم حیات خود قرار دارد و در طول بیش از 50 سال دستاوردهای بسیار مهمی داشته است.

وی افزود: برداشت بیش از 3 هزار و 208 میلیارد متر مکعب از ذخایر طبیعی گاز کشور و انتقال آن از میان بیش از 38 هزار کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز و رساندن آن به بیش از 33 هزار شهر و روستا در کشور و داشتن بیش از 22 میلیون مشترک در سراسر ایران تنها گوشه‌ای از خدمات شرکت ملی گاز ایران در 50 سال گذشته است.

فرهنگ با بیان اینکه این‌ها دستاوردهایی بی بدیل و کم نظیر در دنیاست، اظهار داشت: صنعت گاز کشور معتقد است، مهم‌ترین دستاوردش اعتماد ذی نفعان و مسئولین است.

وی ادامه داد: نزدیک 20 سال پیش تصمیم به تأسیس شرکتی گرفته می شود که وظیفه فرآورش و استحصال بیش از 14 تریلیون متر مکعب گاز، بیش از 50 درصد ذخایر گاز کشور و حدود 8 درصد ذخایر گازی جهان را بر عهده بگیرد.

فرهنگ با بیان اینکه این رسالت سنگین بر دوش مجتمع گاز پارس جنوبی است، گفت: این شرکت از میدان گاز پارس جنوبی ذخایر گازی را برداشت و در دو بخش مهم در پالایشگاه های سایت یک و سایت دو محصولات مهمی را تولید می کند.

وی افزود: هم اکنون در سایت یک 8 پالایشگاه و در سایت دو 5 پالایشگاه قرار دارند که مجموعا 13 پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی را شامل می شوند و در حال حاضر 10 پالایشگاه تحویل بهره بردار شده است.

به گفته وی در حال حاضر دو پالایشگاه فاز 13 و فاز 22 تا 24 نیز در حال راه اندازی هستند که پیش بینی می شود امسال یا حداکثر در ماه های ابتدایی سال آینده تحویل بهره بردار شوند.

فرهنگ افزود: نهایتاً فاز 14 نیز برای سال های آتی باقی خواهند ماند که پیش بینی می شود تا انتهای سال 98 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه، اظهار داشت: این شرکت بزرگترین مجتمع تولید گاز در دنیاست که حدود 74 درصد گاز کشور را تولید می کند.

وی دیگر مزیت این مجتمع را برخوردای از سرمایه های جوان عنوان کرد و گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی سهم مهمی در تأمین انرژی کشور به خصوص در زمستان با توجه پایداری و تاب آوری مناسب خود داراست.

فرهنگ با بیان اینکه مأموریت این شرکت ارزش آفرینی از منابع گازی است، گفت: درحالی‌که پالایشگاه‌های پارس جنوبی در تولید گاز کشور سهمی 74 درصدی دارند، توسعه خدمات فنی دانش محور از استراتژی های مهم مجتمع گازی پارس جنوبی است.

وی مهم ترین هدف مجتمع را سرآمدی در عملیات و رقابت پذیری در تراز جهانی در چشم انداز و افق 1404 عنوان کرد و بیان کرد: این مجتمع در دسترسی به اهداف موفق بوده و در ادامه نیز برای دستیابی به آن ها تلاش خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: