کد خبر: ۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
رییس انجمن پرورش تولیدکنندگان مرغ گوشتی، گفت: قیمت مرغ در ایام عید، در همین حدود باقی می ماند و تفاوت زیادی نخواهد داشت؛ چرا که تولید این محصول در کشور زیاد است و مثل گوسفند نیست که ما با کمبود مواجه باشیم.

به گزارش قلم نیوز- "محمد یوسفی" با بیان اینکه قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته، تغییری نکرده است، اظهار داشت: به اعتقاد ما نرخ منطقی این کالا در بازار، بین ۱۱و نیم تا ۱۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به صورت فروش مدت‌دار، ۹۲۰۰ تومان است، گفت: نرخ این کالا به صورت نقدی حدود ۳۰۰ تومان کمتر تعیین می شود.

یوسفی با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم در مراکز خرده فروشی سطح شهر متفاوت است، تصریح کرد: در برخی نقاط شهر، قیمت این کالا بین ۱۱و نیم تا ۱۲ و در برخی مناطق تا ۱۴ هزار تومان نیز می رسد؛ ضمن اینکه در میادین سطح شهر قیمت مرغ گرم ۹۸۰۰ تومان و قیمت مرغ منجمد ۸۹۰۰ تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه مرغ طی سه ماه گذشته، جهش قیمتی زیادی نداشته است، گفت: این کالا از مرداد ماه به دلیل مشکلاتی که برای واردات مواد اولیه به وجود آمد، همچنین به دلیل تغییرات نرخ ارز و مسائلی از این قبیل، دچار نوسانات قیمتی شد؛ چراکه قیمت تمام شده تولید آن به شدت افزایش پیدا کرد.

به گفته یوسفی، هم اکنون قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده، با ۱۲ درصد سود ۸۶۰۰ تومان است.

وی درباره نرخ این کالا برای ایام عید نیز، تصریح کرد: قیمت مرغ در ایام عید، در همین حدود باقی می ماند و تفاوت زیادی نخواهد داشت؛ چرا که تولید این محصول در کشور زیاد است و مثل گوسفند نیست که ما با کمبود مواجه باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه از ۲۲ بهمن به بعد به دلیل اینکه قدرت خرید مردم افزایش پیدا می کند، تقاضا برای خرید بالا خواهد رفت، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و همچنین اقدامات شرکت پشتیبانی امور دام و توزیع مرغ منجمد که منجر به اشباع بازار می شود، احتمال افزایش قیمت مرغ را نمی دهیم و فکر نمی کنم که قیمت این کالا در هفته های آینده تغییری داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: