کد خبر: ۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
نمایشگاه گوشی های همراه هرساله در ماه فوریه (25-22) در بارسلون برگزار می شود. این نمایشگاه یک رویداد مهم در حوزه مهمترین فناوری های گوشی های همراه، انواع تبلت و فناوری های پوشیدنی است.

نمایشگر انعطاف پذیر FlexEnable، کفش هوشمند و نسخه جدید سیستم عامل Remix، بخشی از تازه ترین فناوری های رونمایی شده در کنگره جهانی گوشی های همراه 2016 در بارسلون هستند.

تازه های کنگره جهانی گوشی های هوشمند

نمایشگاه گوشی های همراه هرساله در ماه فوریه (25-22) در بارسلون برگزار می شود. این نمایشگاه یک رویداد مهم در حوزه مهمترین فناوری های گوشی های همراه، انواع تبلت و فناوری های پوشیدنی است.

** رونمایی از نمایشگر انعطاف پذیر FlexEnable

شرکت انگلیسی FlexEnable نمایشگر انعطاف پذیر جدیدی را رونمایی کرد که می توان آن را دور مچ دست پیچید. این نمایشگر تنها تصاویر مشخصی را نمایش می دهد و ظاهرا به غیر از انعطاف پذیری، قابلیت دیگری ندارد. این نمایشگر درون یک قاب فلزی براق قرار گرفته است. در نمایشگر FlexEnable از ترانزیستورهای پلاستیکی استفاده شده است که قادرند با مصرفی مشابه ترانزیستورهای عادی، وضوح تصویر مشابه نمایشگرهای LCD را در اختیار قرار دهند. فناوری مورد استفاده برای ساخت این نمایشگر OLCD نام دارد و هنوز در دست توسعه است.

**رونمایی از کفش هوشمند

شرکت Lofit از کفش هوشمند Smart Balance رونمایی کرد. این کفش ها مجهز به مجموعه ای از حسگرهای فشار هستند که امکان اندازه گیری توزیع وزن کاربر و تعیین نحوه تعادل وی را فراهم می کنند. این حسگرها اطلاعات دریافتی را به یک برنامه موبایل ارسال می کنند تا در قالب نمودار و نقشه های گرمایی از نحوه توزیع وزن در هر کفش نمایش داده شوند. هریک از کفش ها مجهز به یک باتری است که به طور بی سیم شارژ می شود و به مدت 7 روز کار می کند.

**نسخه جدید سیستم عامل Remix رونمایی شد

در نمایشگاه CES امسال، شرکت Jide، سیستم عامل Remix را برای کامپیوترهای x86 معرفی کرد. اکنون این شرکت نگارش جدیدی از سیستم عامل خود را منتشر کرده است که قابلیت پشتیبانی از کامپیوترهای قدیمی تر 32 بیتی را نیز دارد. این سیستم عامل رایگان، در واقع نسخه ای از سیستم عامل اندروید است که قابلیت های متعددی از جمله پشتیبانی صفحه کلید، ماوس و فایل سیستم را برای کامپیوترهای رومیزی در اختیار می گذارد. علاوه بر این می توان تمام برنامه های موبایل، از جمله شبکه های اجتماعی را مستقیما روی این سیستم عامل اجرا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: