کد خبر: ۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: بررسی لایحه برابری دیه زن و مرد به دلیل وجود اشکال شرعی نیاز به تأیید مراجع تقلید دارد.

به گزارش قلم نیوز- "یحیی کمالی پور" درخصوص پیشنهاد لایحه «برابری دیه زنان و مردان» در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اظهار داشت: در مورد برابری دیه زن و مرد با یک سری اشکال شرعی روبرو هستیم و باید مراجع تقلید در رابطه با این موضوع نظر بدهند تا مبتنی بر نظر آنها بتوان قانون را اصلاح کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چنانچه مراجع تقلید تساوی دیه زن و مرد را بلامانع بدانند، راه باز می‌شود برای اینکه بتوان در قالب تصویب قانون این کار را انجام داده و این مساوات را اجرایی کرد.

وی در مورد پیشنهاد لایحه «اصلاح برخی از شروط طلاق» در این معاونت، بیان کرد: تاکنون هیچ طرح یا لایحه‌ای برای اصلاح شروط طلاق به مجلس ارسال نشده است و قطعا اگر خلاهایی در این مورد وجود داشته یا نیاز باشد که مواردی به این شروط اضافه شود و ضرورت هم ایجاب کند، مانعی وجود ندارد که این اصلاحات در قانون اعمال شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اگر لایحه‌ای به مجلس فرستاده شود که مشکلات بخش اعظمی از جمعیت کشور را حل کند و نیاز به قانونگذاری جدیدی وجود داشته باشد، قطعا در این راستا اقدام خواهیم کرد و با بررسی نظر کارشناسان در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که کدام شروط طلاق نیاز به اصلاح دارد، یادآور شد: البته بعد از مشاهده لایحه ارسال شده از سوی دولت می‌توان گفت که باید چه شروطی و بر اساس چه معیارهایی اصلاح شوند، اما هیچ منعی در این جهت وجود ندارد که شروط طلاق اصلاح شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: