کد خبر: ۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی؛
سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: ایران یکی از اقتصادهایی است که در منطقه امکان رشد و پیشرفت قابل توجهی دارد و از این رو در صورت فراهم کردن مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری قطعاً خارجی‌ها از حضور در ایران استقبال می‌کنند.

به گزارش قلم نیوز- "احمد جمالی" در کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که اقتصاد ایران برای پیگیری اهداف و برنامه‌هایش به آن احتیاج دارد فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است که حضور خارجیان در این عرصه نیز می‌تواند بسیار کمک حال باشد.

وی با بیان این که این سازمان تلاش کرده است مقدمات لازم برای حضور بی دردسر سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را فراهم کند، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته فرایند صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به حدود دو تا سه هفته کاهش یافته و ما تلاش کرده‌ایم که با کوتاه کردن این زمان خارجی‌ها را نسبت به اقتصاد ایران جذب کنیم.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در ادامه، اضافه کرد: در کنار آن هیچ هزینه‌ای از شرکت‌های خارجی برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری در ایران گرفته نمی‌شود و همچنین با استفاده از پنجره‌های الکترونیکی نیاز به حضور فیزیکی در زمان پیگیری صدور مجوز نیز وجود ندارد.

جمالی با اشاره به تلاش دولت ایران برای بهبود شرایط سرمایه‌گذاری خارجی، توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در این زمینه مطرح است، بحث چگونگی تضمین سرمایه‌گذاری صورت گرفته است از این رو دولت ایران اعلام کرده که در تمامی مراحل کار در کنار سرمایه‌گذاران حضور خواهد داشت.

وی افزود: در صورتی که در جریان سرمایه‌گذاری ریسکی تعریف شده و نیاز به حمایت داشته باشد، دولت ایران رسماً این سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند تا خارجی‌ها در این عرصه نیز نگرانی از این بابت نداشته باشند.

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ، بیان کرد: ایران یکی از اقتصادهایی است که در منطقه امکان رشد و پیشرفت قابل توجهی دارد و از این رو در صورت فراهم کردن مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری قطعاً خارجی‌ها از حضور در ایران استقبال می‌کنند. ما نیز تلاش کرده‌ایم با تسهیل شرایط و کاهش ریسک‌ها آنها را نسبت به ورود به ایران جذب کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: