کد خبر: ۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
وزیر دفاع آلمان در دیدار با رییس جمهوری افغانستان، گفت: آلمان از روند صلح افغانستان با طالبان حمایت می کند.

به گزارش قلم نیوز- کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «محمداشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور روز گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی داووس با «اورز لا فون درلین»  وزیر دفاع آلمان، دیدار کرد.

در این دیدار وزیر دفاع آلمان از مبارزه صادقانه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان علیه تروریسم ستایش کرد و گفت که ما شاهد توانایی، قابلیت و کارایی موثر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هستیم که بیانگر رهبری قوی نظامی و سیاسی این کشور است.

همچنین در این دیدار طرفین در مورد برقراری مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر دفاع آلمان ضمن اعلام حمایت کشورش از روند مذاکرات صلح افغانستان، گفت که آلمان آماده هر نوع همکاری برای پیش برد مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها است.

وزیر دفاع آلمان همچنین از تداوم همکاری های کشورش در زمینه آموزش و بالا بردن توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اطمینان داد.

«محمداشرف غنی» نیز در این دیدار از کمک و همکاری های طولانی مدت آلمان در راستای توسعه افغانستان به خصوص در زمینه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور قدردانی کرد و گفت که بهبود وضعیت امنیتی باعث اجرای برنامه های اقتصادی بزرگ در افغانستان خواهد شد.

غنی نقش کشورهای اروپایی را در روند صلح افغانستان مهم و ارزنده خواند و از همکاری‌های همیشگی این کشورها به خصوص آلمان ابراز تشکر کرد.

وی تاکید کرد که افغانستان در حال تبدیل شدن به چهار راه اقتصادی منطقه است و در این مرحله توجه بیشتر ما به تامین امنیت است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: