کد خبر: ۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
به گزارش بازار نفت و گاز MENA؛
سرمایه‌گذاری‌های جدید در تولید نفت و گاز و فعالیت های پالایشگاهی در منطقه خاورمیانه و آفریقا، ۳۲ درصد در سال گذشته کاهش یافت.
به گزارش قلم نیوز- سرمایه‌گذاری‌های جدید در تولید نفت و گاز و فعالیت های پالایشگاهی در منطقه خاورمیانه و آفریقا، 32 درصد در سال گذشته کاهش یافت و به 41 میلیارد دلار آمریکا رسید.

در پایان سال 2018، پروژه هایی با ارزش 396 میلیارد دلار در این منطقه برنامه‌ریزی شده ولی هنوز سرمایه‌ ای در اختیارشان قرار نگرفته بود. ارزش کل پروژه های برنامه ریزی شده و پروژه های در جریان در این منطقه 664 میلیارد دلار بود.

به گزارش بازار نفت و گاز MENA، هزینه های زیادی برای نفت گاز و پتروشیمی در بزرگترین منطقه نفت و گاز جهان صورت می‌گیرد ولی بازار در حال تغییر است و همه کسانی که درگیر نفت و گاز خاورمیانه هستند باید برای این تغییر آماده باشند.

این تغییر اساسا در مورد اوج تقاضای نفت است که انتظار می رود بین سال های 2030 تا 2040 اتفاق بیفتد و پس از آن رو به کاهش رود. این تغییر باعث هزینه‌های بیشتر در پتروشیمی شده چون این بخش از صنعت مسئول رشد بیشتر تقاضای نفت خام و گاز طبیعی در آینده جهان است. تقاضا برای سوخت کاهش خواهد یافت.

در نتیجه شورای همکاری خلیج فارس که شامل 6 تولیدکننده بزرگ اوپک می شود قصد دارد 200 میلیارد دلار در ظرفیت جدید پالایشگاهی و تولید مواد پتروشیمی طی سال جاری تا 2025 سرمایه گذاری کند.

به عبارت دیگر تمرکز در حال جا به جایی از شکل سنتی تولید هر چه بیشتر سوخت به سمت افزایش ارزش هر بشکه تولید شده است. انگیزه این تغییر در کانون توجه تنها پیش‌بینی‌های تقاضای آینده نفت نیست‌. بی ثباتی بالا در شاخص قیمت نفت طی چند سال گذشته باعث شده تولید کنندگان تغییر رویه بدهند و بیشتر بر ارزش افزوده محصولات پالایشگاهی تمرکز کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: