کد خبر: ۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از آغاز به کار اولین سندیکای رسمی جوانان، خبر داد.
به گزارش قلم نیوز- "محمد مهدی تندگویان" در مراسم انتخابات مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان از معاون اول رئیس‌جمهور که در همه برنامه‌های مهم جوانان مشتاقانه حضور دارند و اهمیت می دهند، تشکر کرد و اظهار داشت: بعد از ۴۰ سال جوانان ما به یکی از آرزوهای خود که به رسمیت شناخته شدن فعالیت سمن های جوانان بود، رسیدند. اولین مصوبه مجمع ملی جوانان نیز مربوط به سال ۷۶ بوده که پس از ۲۰ سال انتظار این امر محقق شد که این دستاورد بزرگی برای دولت تدبیر و امید است.

تندگویان افزود: اولین سندیکای رسمی جوانان امروز به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. امروز جوانان مجمعی رسمی و با هویت قانونی دارند. مجامع استانی سمنهای جوانان دوسال قبل تشکیل و به رسمیت شناخته شد. امروز همه استان‌های کشور دارای مجامع استانی سمن‌های جوانان هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ابتدای دولت تدبیر و امید ۸۰۰ تشکل فعال در کشور وجود داشت اما امروز به دو هزار و سیصد سمن فعال رسیده ایم که فعالیت‌های همه آنها قابل رصد است، ادامه داد: در یک سال گذشته شبکه های اجتماعی جوانان را در حوزه‌های مختلف اشتغال، کارآفرینی، گردشگری و غیره راه‌اندازی کرده‌ایم که همه اینها از آرزوهای جوانان بود که محقق شد. به جوانان پیشنهاد می کنیم، وارد شبکه‌های اجتماعی ما شوند تا بتوانند در حوزه فعالیت‌های مختلف اجتماعی کار کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه اشتغال، کمک به تسهیلات فنی و اعتباری جوانان بود که از طریق همکاری با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت صورت گرفت و در سال جاری مجموع این دو بخش اشتغال مستقیم هزار نفر بود. امیدواریم با روندی که پیش گرفته ایم تا سال آینده به دو هزار نفر افزایش پیدا کند. اشتغال جوانان جزء وظایف وزارت ورزش و جوانان نیست و این پیشنهاد خود ما بود که خدارا شکر انجام شد. سمن‌های جوانان بزرگترین خدمت را به دولت برای رفع آسیب‌های اجتماعی انجام می دهند و از همه استانداران و مسئولان می خواهیم با تشکل‌های جوانان همکاری داشته باشند.

تندگویان با بیان اینکه بزرگترین دستاورد امور جوانان وزارت ورزش در ۴۰ سال گذشته در استان کرمان رقم خورد و همه برنامه های این دو روز را خود جوانان برگزار کردند، گفت: انتخابات نهایی انجام شد و اعضای هیئت رئیسه مجمع سازمان های مردم نهاد انتخاب شدند. جوانان سنبل اخلاق در برگزاری انتخابات هستند. امروز ۳۱ نامزد در حالی که هر کدام ۳ دقیقه وقت داشتند فقط به ارائه دستاوردها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پرداختند. انتخابات کاملاً قانونی و به صورت الکترونیک برگزار شد.

وی در پایان گفت: قول تهیه مکانی برای فعالیت مجمع ملی جوانان را داده‌ایم که این هدیه وزارت ورزش و جوانان به مجمع ملی سازمان های مردم نهاد است. امیدواریم با کمک نمایندگان محترم مجلس ردیف اعتبار بودجه مختص سمن‌های جوانان صورت بگیرد و قانونی تصویب شود تا با تغییر دولت‌ها، این حق از سمن های جوانان سلب نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: