کد خبر: ۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
وزیر صمت، مطرح کرد؛
وزیر صمت، گفت: سال آینده باید صادرات پیشران و موتور اقتصاد کشور باشد و باید این مساله را جدی بگیریم و به دنبال این هستیم سال آینده میزان صادرات فعلی را حفظ کنیم.

به گزارش قلم نیوز- "رضا رحمانی" عصر امروز (سه شنبه) در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره اینکه من در جریان مشکلات هستم، اظهار داشت: مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی تامین ارز و صادرات است.

وی افزود: نسبت به استان کرمان دیدگاه ویژه ای داریم و این استان قطب معدن، صنایع معدنی و صادرات کشور است. در سطح استان کرمان تولیدکنندگان حرفه ای و باسابقه ای حضور دارند.

رحمانی ابراز داشت: سیاست اصلی و تکلیف ما در کشور حفظ تولید فعلی است و مقام معظم رهبری در این زمینه فرموده اند «حفظ وضع موجود کارخانجات و اشتغال یک کار جهادی است» و این رهنمود رهبری استراتژی اصلی امروز ما است.

وی راه مقابله با جنگ اقتصادی را حفظ تولید ذکر و عنوان کرد: دشمن می خواهد تولید داخلی ایران را متوقف شود؛ همه دستگاه ها باید دست در دست هم دهیم تا خط تولید حفظ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم حفظ تولید گفت: باید در این زمینه هر کس کاری از دستش بر آید انجام دهد و این مساله نیاز به ابلاغیه و بخش نامه ندارد و تنها تغییر نگاه لازمه آن است.

وی عنوان کرد: باید واقعا باور کنیم که مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفته ایم و راه حل مشکلات اقتصادی کشور در توجه به تولید است.

رحمانی با اشاره به اینکه باور اولین چیزی است که تولید به آن نیاز دارد، گفت: تولید به سه آیتم نقدینگی، تولید و بازار نیاز دارد. ثبت سفارشات را به استان ها تفویض اختیار کرده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در زمینه ثبت سفارش ها با تماسی که با استان ها داشته ام اکثر استان راضی هستند، افزود: استان کرمان منابع طرح رونق تولید را جذب نکرده است و استاندار کرمان باید پیگیر این موضوع باشد .نباید فعالیت واحدهای تولیدی به دلیل نبود سرمایه در گردش متوقف شود و باید کمک کنیم مشکل آنها حل شود.

وی بیان کرد: دولت در سال ۹۵ مصوب کرده که واحدها تولیدی متوسط و کوچک اگر چک برگشتی یا بدهی دارند جزو مستثنیات قرار گیرند؛ بانک ها نمی توانند بگویند به این واحدها تسهیلات پرداخت نمی کنند.

رحمانی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نزدیک ترین رابطه را با استانداران دارد و امروز باید همه مسائل را جدی بگیریم. در خصوص پیمان سپاری ارزی کارگروه مشترکی بین وزارت صمت و اتاق بازرگانی تشکیل شده و موارد پیگیری می شود.

رحمانی عنوان کرد: سال آینده باید صادرات پیشران و موتور اقتصاد کشور باشد و باید این مساله را جدی بگیریم و به دنبال این هستیم سال آینده میزان صادرات فعلی را حفظ کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: دولت از ارز کارگروه صادرات یک ریال برای امور دیگر خرج نکرده و تنها در بخش تولید خرج شده است .

وی با تاکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و مردم در فعالیت های اقتصادی، افزود: هر کجا امکان تفویص اختیار وجود داشته باشد هیچ مانعی نیست.

رحمانی با اشاره به اینکه سعی می کنیم تعداد بخشنامه ها کم شود، اظهار داشت: تا کنون در دو مرحله معادن را تفویص اختیار کردیم و از نظر بنده تمام کارهایی که در تهران انجام‌می شود در اداره کل استان هم می توانند انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: