کد خبر: ۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
مدیرعامل منطقه آزاد کیش از راه اندازی بورس انرژی در این منطقه، خبر داد.
به گزارش قلم نیوز- "غلامحسین مظفری" در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش، اظهار داشت: صنعت نفت ایران در شرایط کنونی با چالش هایی مواجه است اما خوشحال هستیم که در این شرایط، 140 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: در کیش این پتانسیل وجود دارد که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی تعامل و همکاری مشترک داشته باشند که شکل گیری این همکاری، می‌تواند مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن پروژه‌ها باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت بورس انرژی، گفت: بورس انرژی می‌تواند فرصتی‌ را فراهم کند تا شرکت‌های بزرگ نفتی، سهام خود را در بورس بین‌الملل عرضه کنند و این موضوع می‌تواند تحول خوبی را در این حوزه ایجاد کند که این بورس در کیش راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: کیش به عنوان منطقه آزاد می تواند این بستر را فراهم کند، چراکه زیرساخت‌ها به اندازه کافی در این منطقه مهیاست و اتفاقات خوبی هم تاکنون رخ داده است.

مظفری با بیان اینکه "شرکت‌های بسیاری هم در این منطقه حضور دارند که می‌توان امیدوار بود که تعداد آن‌ها افزایش یابد"، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسانده ایم و بستر خوبی برای این شرکت‌ها نه تنها در منطقه آزاد کیش بلکه در کل کشور مهیاست و برای شرکت‌هایی که کار خود را شروع کرده‌اند، ساختمان مناسبی را در بهترین منطقه کیش پیش‌بینی کردیم که این شرکت‌ها بیایند و کار را شروع کنند.

وی افزود: ما از مذاکره با شرکت‌های خارجی در کیش استقبال می‌کنیم و این امکان را فراهم کرده ایم؛ بسیاری از شرکت‌های دولتی که مذاکراتی با شرکای خارجی خود دارند، قرار ملاقات را در خارج از کشور مثل استانبول می‌گذاشتند، در همین راستا در هفته گذشته‌ جلسه‌ای داشتیم که در آن تقریبا هماهنگ شد که در بخش‌نامه‌ای به شرکت‌های دولتی اعلام شود که کانون بسیاری از این گفت‌وگوها در کیش باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه "تردد به کیش آسان و امکانات در آن مهیاست"، اظهار داشت: ما تاکنون درباره این موضوع غفلت کرده‌ایم و امیدواریم که از این به بعد کیش به عنوان کانون این گفت‌وگوها تعیین شود.

مظفری با اشاره به اینکه "همه ما می‌خواهیم به اقتصاد جهانی وصل شویم"، گفت: مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به عنوان حلقه این اتصال باشند.

وی ادامه داد: از سوی ریاست جمهوری به ما دستور داده شد که سالن اجلاسی را در کیش در حد سالن اجلاس سران تهران برای مذاکرات مقامات عالی‌رتبه کشورها داشته باشیم و امیدوارم که برای دو سال و نیم آینده بتوانیم این امکان را فراهم کنیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: