کد خبر: ۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور:
معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور، گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در سطح کشور در حال اجرا است که ۳۱ طرح از این تعداد، پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.
به گزارش قلم نیوز- "شاهین پاکروح" با اشاره به این‌که اعتبار اجرای این طرح‌ها در لایحه‌ بودجه سال ۱۳۹۸، با ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۹ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال شده است، افزود: برای تکمیل ۳۱ طرح ملی آبرسانی، به اعتباری افزون‌بر ۲۴ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال نیاز است.

وی، تعداد طرح‌های فاضلاب کشور در لایحه بودجه‌ سال ۱۳۹۸ را ۲۰۹ طرح اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ طرح فاضلاب در قالب برنامه‌ توسعه‌ تأسیسات فاضلاب و بازچرخانی آب از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد برخوردار بوده و تاکنون برای اجرای این طرح‌ها مبلغ ۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور، اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی این تعداد طرح فاضلاب در ایران، به ۳۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پاکروح همچنین، تصریح کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز ۸۶ تصفیه‌خانه‌ با مجموع ظرفیت ۲.۲۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در حال احداث است که با تکمیل و راه‌اندازی تدریجی این تصفیه‌خانه‌ها، جمعیتی افزون بر ۱۰.۲۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات تصفیه‌ فاضلاب قرار خواهند گرفت. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال بر آورد شده است.

او با اشاره به احداث ۳۰ تصفیه‌خانه آب با مجموع ظرفیت روزانه ۳۳۲۷ میلیون مترمکعب در سطح کشور، افزود: در استان‌های آذربایجان شرقی ۲ واحد، آذربایجان غربی ۳ واحد، اردبیل، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، لرستان و همدان هر کدام یک واحد، فارس سه واحد، کردستان دو واحد، کرمان دو واحد، کرمانشاه سه واحد، گیلان دو واحد و مازندران دو واحد تصفیه‌خانه در حال احداث است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور، پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه‌های در حال احداث را متغیر بین ۱۵ تا ۹۷ درصد عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: