کد خبر: ۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم مشخص شد که هیات کوهنوردی نامه را خطاب به گروه‌هایی که به صورت غیر رسمی اقدام به جذب افراد برای برنامه‌های کوهنوردی یا گردشگری می‌کنند و از این موضوع سوءاستفاده‌هایی داشتند، منتشر کرده‌ است.
فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حواشی رخ‌ داده در رابطه با بخشنامه جنجالی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی اظهار کرد: طبیعتا اگر موضوعی به صورت بخش‌نامه ارائه شود، حتما باید زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی باشد و از نظر ما چنین قانونی وجود ندارد که حتما برای برنامه های کوهنوردی باید بانوان اجازه همسرانشان یا دختران اجازه والدین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تذکرات لازم به رئیس هیئت استان داده شد و مقرر شد سریعا این موضوع را اصلاح کنند و خودشان در صحبتی که داشتند اذعان کردند که منظورشان گروه هایی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی برای سوء استفاده از موقعیت دختران و پسران جوان اقدام به ثبت نام می کردند.

فتاحی خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت‌های متفاوتی که از این موضوع در فضای مجازی شد باید عرض کنم که چنین چیزی صحت ندارد و اگر قرار باشد در این ارتباط موضع گیری صورت گیرد، حتما باید اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این خصوص اعلام نظر می کردند که چنین چیزی صحت ندارد و در آیین نامه فدراسیون کوهنوردی هم به چنین چیزی اشاره ای نشده‌ است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: بابت سوء تفاهمی که در این موضوع پیش آمده و بدون هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده، به عنوان متولی ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از مردم خوب استان خراسان رضوی و کشور عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان به ورزش بانوان مثل ورزش آقایان است و تلاش می کنیم که بانوان ما هم بتوانند با حفظ شئونات از ورزش استفاده لازم را داشته باشند و از فضاها و امکانات ورزشی مثل آقایان استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: