کد خبر: ۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:
این احتمالات ناشی از این است که در درجه اول مصرف بنزین رشد بی‌سابقه‌ای نسبت به قبل داشته و بحث بعدی نیز قاچاق سوخت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون در کمیسیون انرژی تصمیمی در خصوص سهمیه بندی گرفته نشده است و از ناحیه شرکت پالایش و پخش و وزارت نفت چنین موضوعی به کمیسیون انرژی فرستاده نشده است اما گمانه زنی هایی در این زمینه باتوجه به افزایش بی سابقه میزان مصرف وجود دارد.


به گزارش قلم نیوز، اسدالله قره خانی با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص سهمیه بندی بنزین، بیان کرد: تاکنون در خصوص سهمیه بندی بنزین تصمیم گرفته نشده است. لکن نقطه نظرات و گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه وجود دارد. این احتمالات ناشی از این است که در درجه اول مصرف بنزین رشد بی‌سابقه‌ای نسبت به قبل داشته و بحث بعدی نیز قاچاق سوخت است.


وی در ادامه گفت: زمانی که میزان مصرف کم باشد سهمیه بندی معنا ندارد، اما زمانی که میزان مصرف رشد بی سابقه داشته باشد سرمایه کشور در حال هدر رفتن است. با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور تفاوت قابل توجهی پیدا کرده است که این تفاوت قیمت فاحش افراد فرصت طلب را وسوسه می کند تا به قاچاق سوخت روی بیاورند.


قره خانی تصریح کرد: از طرفی دیگر متولیان رسمی در این زمینه آمار دقیقی از قاچاق سوخت اعلام نمی‌کنند اما مقدار مصرف که افزایش می یابد خود بیانگر قاچاق است. لذا باید تمهیداتی اندیشیده شود که جلوی قاچاق و مصرف بی‌رویه گرفته شود. در اینجا بهترین راه استفاده از کارت سوخت است.


وی در پایان گفت: نظر دولت نیز به صورت غیررسمی و بر اساس شنیده‌ها این است که ما بخشی از سوخت را به صورت سهمیه بندی و مابقی را به صورت آزاد عرضه کنیم. اما تاکنون در کمیسیون انرژی چنین تصمیمی گرفته نشده است و از ناحیه شرکت پالایش و پخش و وزارت نفت چنین موضوعی به کمیسیون انرژی فرستاده نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: