کد خبر: ۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
به عنوان مثال دو شرکت خودروسازی نیسان و رنو با مشارکت یکدیگر یک پلت‌فرم مشترک طراحی و تولید کرده‌اند و هر کدام خودروهای مدنظر خودشان را با برند اختصاصی خودشان بر روی این پلت‌فرم تولید و عرضه کرده‌اند.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: تحریم صنعت خودرو از سوی آمریکا فرصت مناسبی برای ایران خودرو و سایپا است تا با طراحی پلت‌فرم مشترک، با کمترین هزینه به سمت خودکفایی در این صنعت حرکت کنند.

به گزارش قلم نیوز، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: در حال حاضر هم ایران خودرو و هم سایپا هر کدام به طور جداگانه پروژه طراحی و تولید پلت‌فرم ملی را در دست اجرا دارند.


وی با بیان اینکه هزینه‌های طراحی و تولید پلت‌فرم بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که صنعت خودرو با مشکلات داخلی و خارجی مختلفی روبرو است بهتر است این دو شرکت مشترکا یک پلت‌فرم را تولید کنند تا هزینه‌های آنها در این حوزه کاهش یابد.


عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: تولید مشترک پلت‌فرم سال‌ها است که به رویه‌ای فراگیر در میان خودروسازان بین‌المللی تبدیل شده است و خودروسازان صاحب‌نام با مشارکت یکدیگر پلت‌فرم طراحی و تولید می‌کنند.


وی افزود: به عنوان مثال دو شرکت خودروسازی نیسان و رنو با مشارکت یکدیگر یک پلت‌فرم مشترک طراحی و تولید کرده‌اند و هر کدام خودروهای مدنظر خودشان را با برند اختصاصی خودشان بر روی این پلت‌فرم تولید و عرضه کرده‌اند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: