کد خبر: ۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
پورابراهیمی خبر داد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دریافت درخواستی برای عدم رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی خبر داد و این درخواست را بهت برانگیز دانست.
 محمدرضا پورابراهیمی در نشست خانه کارگر در استان کرمان اظهار کرد: درخواست مطرح شده از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای انتقال پرونده تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی از کمیسیون اقتصادی به سایر کمیسیون‌ها بسیار سوال‌برانگیز و تعجب‌آور است.

وی با تاکید بر اینکه «ذره‌ای از پیگیری منافع اقتصادی ذینفعان صندوق بازنشستگی کوتاه نمی‌آییم» عنوان کرد: تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور را تا آخرین مرحله پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «ما هیچ مشکلی با وزیر و شخص ایشان نداریم و اگر صحبتی با وزارتی مانند تعاون می‌کنیم، صحبت از عملکرد است» خاطرنشان کرد: بررسی تخلفات گسترده و فساد در زیر مجموعه‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و اعتقاد داریم که باید این موضوعات با قاطعیت پیگیری و بررسی شوند. در این خصوص با احدی مماشات نخواهیم داشت.

پورابراهیمی با اشاره به درخواست مطرح شده گفت: این در حالی است که ماه‌ها از ابلاغ این طرح به کمیسیون اقتصادی می‌گذرد و تحقیق و تفحص مراحل آئین نامه ای خود را دنبال می‌کند. این نامه نگرانی بیشتری از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی ایجاد می‌کند، که چرا نمی‌خواهند کمیسیونی که موضوع و سرفصل آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، پیگیر این موضوع باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «ذره‌ای از منافع ذیفنعان صندوق بازنشستگی کشوری کوتاه نمی‌آییم» عنوان کرد: رفت و آمدهای خارج از روال عادی توسط وزیر تعاون به روستاها و شهرهای مختلف برای پوشاندن رفتار غیرتخصصی خود هیچ مبنایی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به موضوعات اقتصادی کشور و لزوم کمک به دولت برای برون رفت از مشکلات پیش آمده گفت: کمک به دولت در حقیقت کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شده و باید آرایشی متفاوت از قبل در مواجهه با مسائل اقتصادی داشته باشند.

پورابراهیمی با بیان اینکه «اقتصاد کشور نیازمند یکسری اقدامات مقطعی و یکسری اقدامات راهبردی است و آنچه امروز اقتصاد ما را دچار چالش کرده این است که همه اقدامات مقطعی شده‌اند» تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی تورم ایجاد کرده است، اما می‌توان از این موقعیت استفاده کرد، به شریط اینکه دولت تیم کارآمد داشته باشد سیاست اصولی اتخاذ کند و اعضای کابینه به موضوع اشراف داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: