کد خبر: ۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا خواستار بودجه‌ای در حدود ۵ میلیون دلار شده است.
 بلافاصله بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، جلسات کارلوس‌ کی‌روش و فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد این مربی پرتغالی برگزار شد و این مربی این بار تاکید کرد که برای ماندن در ایران به قول و قرارهایش با مقامات فدراسیون فوتبال اکتفا نمی‌کند و برای برگزاری اردوهای تدارکاتی نیازمند تضمین است.

دو خواسته مهم کی‌روش برای تمدید قرارداد

او در دیدار با مهدی تاج خواهان دو مساله بسیار مهم از دیدگاه خودش شده است: نخست رفع مشکل سربازی بازیکنان جوان تیم ملی و دوم، قطعی شدن برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی در شش ماه آینده.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان که در خلال جام جهانی قول داده بود که قرارداد سرمربی پرتغالی تمدید می‌شود، تمام زور خود را برای گرفتن معافیت سربازی هفت بازیکن جوان تیم ملی زد اما با واکنش منفی ستادکل نیروهای مسلح مواجه شد تا حداقل از گرفتن معافیت دائم این بازیکنان منصرف شود و به گرفتن مجوز خروج از کشور در آستانه مسابقات و اردوها اکتفا کند.

اما مهم‌ترین خواسته کی‌روش گرفتن معافیت سربازی بازیکنان نیست و او به برگزاری ارودها و بازی‌های تدارکاتی در خلال لیگ‌برتر تاکید دارد. در کنار دادن تضمین برای برگزاری برنامه‌های تیم ملی، کی‌روش انتظار دارد تیم ملی با تیم‌های خوبی بازی تدارکاتی داشته باشد و دیگر به خاطر برگزاری بازی‌ با تیم‌های مانند سیرالئون و توگو تیم ملی مورد تمسخر قرار نگیرد.

پنج مرحله اردوی آماده‌سازی در شش ماه

سرمربی تیم ملی برای آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا درخواست برگزاری ۵ مرحله اردو کرده که برای هر کدام از این اردوها تعطیلاتی در نیم فصل نخست لیگ برتر در نظر گرفته شده است. هر چند برخی از این اردوها بلند مدت نیستند و در قالب مینی کمپ‌ و در چند روز برگزار می‌شود.

عمده تمرکز کی‌روش در این اردوها روی بازیکنان داخلی است که اگر ترکیب تیم ملی دست‌خوش تغییر و تحول نشود، تعداد بازیکنان داخلی بسیار کمتر از جام جهانی شده است چرا که چندین بازیکن راهی لیگ‌های خارجی شدند.

از سوی دیگر، کی‌روش در نظر دارد برای جام ملت‌های آسیا هفت دیدار تدارکاتی در طول این ۵ اردو برگزار کند که در طول شش ماه آینده تعداد بازی قابل قبولی جهت آمادگی تیم ملی به نظر می‌رسد.

هفت دیدار تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند آسیا

تیم ملی در دوره گذشته جام ملت‌های آسیا تنها یک بازی تدارکاتی برگزار کرد که در مقایسه با این هفت دیدار، بسیار ناچیز بود.

سرمربی پرتغالی تاکید کرده که برای جام ملت‌های آسیا تیم ملی نیاز به بازی با تیم‌های خوب آسیا نظیر ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و ... دارد و حتما نیازی به بازی با تیم‌های اروپایی، آمریکایی و آفریقایی نیست.

پنج میلیون دلار برای اجرای برنامه‌های کی‌روش

طبق برآوردهای کی‌روش تیم ملی برای برگزاری پنج مرحله اردو و هفت بازی تدارکاتی نیازمند ۵ میلیون دلار است که رقم بزرگی است و باید دید فدراسیون توان تامین این مبلغ را دارد یا خیر؟

هر چند مهدی تاج از مسعود سلطانی‌فر درخواست کرده این مبلغ تامین شود چرا که این فدراسیون منبع مالی برای برگزاری چنین اردویی ندارد و حالا حالاها هم پاداش تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون فوتبال واریز نخواهد شد.

ماموریت دولت به سلطانی‌فر برای نگه داشتن کی‌روش در ایران

مسعود سلطانی‌فر که از موفقیت تیم ملی در جام جهانی راضی است، اخیرا پیام رهبر معظم را در رسانه‌ها عنوان کرده که  آیت الله خامنه‌ای خطاب به تیم ملی اقتصادی دولت فرموده است: «از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم مثل تیم ملی فوتبالمان که در رقابت‌های جام جهانی دلاورانه و با اقتدار جنگیدند و کاری کردند کارستان و به ویژه آن دروازه‌بان خوب تیم، برای حل مشکلات تلاش کنند.»

سلطانی‌فر به جهت خوشحالی مردم و افزایش نشاط اجتماعی با موفقیت‌های تیم ملی، از دولت ماموریت گرفته که قرارداد سرمربی تیم ملی را تمدید کند و باید دید می‌تواند تضمین مدنظر کی‌روش درباره برگزاری برنامه‌های تیم ملی را بدهد یا خیر.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: