کد خبر: ۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
«هوشنگ نصیرزاده» رییس اسبق کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، درخصوص برگزاری و یا لغو دیدار سوپرجام فوتبال ایران گفت: تیم های پرسپولیس و استقلال به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به تصمیمات سازمان لیگ احترام بگذارند و در سوپرجام حاضر شوند.
برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران این روزها محل مناقشه تازه تیم های پرسپولیس و استقلال تهران با سازمان لیگ شده است وهر روز درخواست جدیدی در این خصوص از سوی یکی از این دو تیم مبنی بر لغو و یا برگزاری آن به گوش می رسد.
نصیرزاده در این باره با اشاره به برنامه ریزی های سازمان لیگ برای برگزاری این دیدار به ایرنا، افزود: مسئولان سازمان لیگ از مدت ها قبل برای برگزاری این دیدار برنامه ریزی و مقدمات برگزاری این دیدار را مهیا کرده اند. از این رو مسئولان تیم های پرسپولیس و استقلال باید بهانه گیری را کنار بگذارند و به قانون احترام بگذارند.
وی افزود: برگزاری دیدار سوپر جام در اکثر نقاط دنیا مرسوم است و قهرمان لیگ و جام حذفی پیش از آغاز فصل جدید با یکدیگر دیدار می کنند و بهتر است باشگاه های فوتبال ایران نیز در آن با تمام قدرت حاضر شوند.
رییس اسبق کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال، گفت: در کشورهای بنام و صاحب سبک در فوتبال، تیم های نامدار در یک فصل بیش از سه یا چهار بار در رقابت های مختلف با یکدیگر دیدار می کنند؛ همانند دیدارهای رودروی بارسلونا و رئال مادرید.
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چنانچه این دیدار پیش از شروع رقابت های فصل آینده برگزار نشود، چه اتفاقی می افتد؟ عنوان کرد: اتفاق خاصی نمی افتد اما به اعتبار سازمان لیگ خدشه وارد می شود و باشگاه ها با لغو برگزاری این دیدار به راحتی می توانند با دیگر تصمیمات این سازمان مخالفت کرده و آن را زیر پا بگذارند.
سازمان لیگ حرفه ای فوتبال اعلام کرده است هر تیمی از برگزاری دیدار سوپر لیگ انصراف دهد، دو میلیارد تومان جریمه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا جریمه نقدی برای لغو این دیدار کفایت می کند نیز گفت: در قانون برای لغو این دیدار تنها جریمه نقدی در نظر گرفته شده است و بیش از آن نمی توان جریمه دیگری لحاظ کرد.
برگزاری دیدار سوپرجام فوتبال ایران به سال 1384 باز می گردد و درنخستین دوره آن تیم صبا باتری با نتیجه 4 برصفر تیم فولاد خوزستان را شکست داد.
براساس تصمیم سازمان لیگ، دیدار سوپرجام بین تیم های استقلال و پرسپولیس روز 29 تیر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: