کد خبر: ۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
رئیس سازمان غذاو دارو:
رئیس سازمان غذا و دارو از برخورد جدی با شرکت های گرانفروش و متخلف تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فورا پرونده قضایی شرکت های متخلف را از طریق تعزیرات پیگیری می کند و این شرکتها از دریافت ارز 4200 تومانی محروم می شوند.
درمان و آموزش پزشکی، غلامرضا اصغری روز دوشنبه اظهار داشت: ممکن است برخی شرکت های تجهیزات پزشکی با بهانه نوسانات نرخ دلار و به امید افزایش چند برابری یا نامتعارف قیمت محصولات، اقلام تجهیزات پزشکی را نفروشند یا قیمت ها را افزایش داده باشند؛ در حالی که همه شرکت های تجهیزات پزشکی با ارز مبادله ای و دولتی اقلام مورد نیاز را وارد یا تامین می کنند.
وی با تاکید بر برخورد قاطعانه وزارت بهداشت با شرکت های متخلف تجهیزات پزشکی، افزود: پیش از نوسانات بازار دلار، نرخ ارز مرجع سه هزار و 860 تومان بود که اینک به چهار هزار و 200 تومان رسیده است، اما برخی شرکت ها انتظار داشتند افزایش قیمت فروش بیش از این باشد. بر همین اساس طبق برخی گزارش ها مبادرت به گرانفروشی کردند.
وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی به طور قطع با این شرکتها برخورد اساسی انجام می شود که یکی از آنها محرومیت این شرکت ها از ارز چهار هزار و 200 تومانی مبادله ای در بازار تجهیزات پزشکی است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همه فاکتورهای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان ها به طور مداوم بررسی می شوند و اگر در این فاکتورها مدرکی مبنی بر خریداری تجهیزات پزشکی با قیمتی بیش از نرخ مصوب وزارت بهداشت رویت یا توسط خود بیمارستان گزارش شود، پرونده قضایی شرکت های متخلف فورا پیگیری می شود.
اصغری تصریح کرد: بسیاری از شرکت های تجهیزات پزشکی از جمله تامین کنندگان تجهیزات اساسی و مورد نیاز بیمارستان ها هستند و افزایش قیمت تجهیزات بیش از 9 درصد و نرخ مصوب اعلامی، تخلفی آشکار است، زیرا همه فروشندگان تجهیزات پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، از ارز چهار هزار و 200 تومانی این وزارتخانه بهره مند هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: