کد خبر: ۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
تقریبا همه اهل کاراته ایران می دانند یک قانون نانوشته وجود دارد که هرکس با عالیجناب نباشد ،نباید باشد.
قلم نیوز- احسان مازندرانی: این قانون نانوشته گرچه در تصمیم گیری های حیاتی کاراته، بارها و بارها به وضوح دیده شده است،اما درانتخابات هیات های استان ها و تاثیرگذاری نفوذعالیجناب براعضای مجمع رنگ وبوی دیگری به خود گرفته است.
یکی از استان هایی که از این قاعده مستثنی نبوده و نیست،استان فارس است.
این استان که در معادلات عالیجناب ازاهمیت زیادی برخورداراست در چند سال گذشته آبستن اتفاقات زیادی بوده که برای بسیاری از کارشناسان دست های پشت پرده آن نمایان شده است.
برخی براین باورند که اتفاقات به وقوع پیوسته در آخرین مجمع برگزارشده در این استان نیز ریشه در همان قانون نانوشته «هرکس با عالیجناب نباشد ،نباید باشد» دارد.
گرچه نتیجه آن مجمع به دلیل قابل قبول نبودن مدرک تحصیلی کاندیدای مورد حمایت عالیجناب باطل شد،اما برای بسیاری ثابت شد که توانمندی و محبوبیت و دارا بودن بسیاری از شاخص های مدیریت از جمله پاکدستی،انگیزه و... به تنهایی برای رئیس هیات شدن در ورزش کاراته کافی نیست .درواقع تجربه مجمع باطل شده کاراته فارس نشان دادکه شرط لازم برای رئیس هیات شدن در کاراته به دست آوردن دل عالیجناب است.
کاری که به نظرمی رسید شلتوک کار یا آن را بلد نبود یا نخواست انجام دهد.
اما با گذشت 6 ماه ازبرگزاری آن مجمع پرحاشیه 21 اسفندماه اعضای مجمع هیات کاراته فارس دوباره گرد هم جمع می شوند تا اگراتفاق خاصی به وقوع نپیوندد ،رئیس هیات استان فارس را از بین نزدیک به 10 کاندیدا برای ۴ سال انتخاب کنند.
اما این مجمع تفاوت های بسیاری با مجمع گذشته دارد.
نخستین اتفاق رخ داده در این مجمع تغییر ترکیب اعضای آن است.ترکیبی که با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که سمت و سوی سلیقه آن به سوی کدام کاندیدا است.
درواقع بخش عمده ای از اعضای این مجمع را افرادی تشکیل می دهند که به دلایل  مختلف بایدبا عالیجناب باشند.
البته نباید در چیدمان مهره های شطرنج کاراته در استان فارس نقش یکی از سبک های کاراته را نیز نایدیده گرفت.
نگاهی گذرا به اعضای این مجمع و وابستگی های سبکی و عاطفی اعضا به عالیجناب و یک سبک خاص حکایت از اتحاد دوقطبی عالیجناب وآن سبک شلوغ در فارس دارد.
نقشه ای که به نظر می رسد اگربه پیروزی ختم شود ،فتح یک سنگر دیگر توسط عالیجناب و توسعه تفکرسبک خاص را برای دوست عالیجناب به همراه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: