کد خبر: ۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
با ارائه آثار بیش از 60 هنرمند معاصر
موزه طراحی نخستین حراج بزرگ طراحی معاصر را با عنوان «چکش و طراحی» و با ارائه آثار بزرگان این رشته برگزار می‌کند.
نخستین حراج طراحی تهران برگزار می‌شودبه گزارش قلم نیوز به نقل از روابط عمومی موزه طراحی، در این رویداد آثاری از 60 هنرمند معاصر همچون هانیبال الخاص، حسین محجوبی، مسعود عربشاهی، بهرام دبیری، مانی پتگر، نیکزاد نجومی، احمد نصرالهی، احمد وکیلی، حسینعلی ذابحی، مهدی حسینی، فرهاد گاوزن، کریم نصر، علی ندایی و... به نمایش درخواهد آمد و به بالاترین قیمت فروخته می‌شود.
این رویداد همچنین در کنار آثار بزرگان و پیشکسوتان طراحی، آثار طراحان جوان را نیز به نمایش می‌گذارد.
فرهاد گاوزن، موسس موزه طراحی در این رابطه گفت: این حراج فرصتی مناسب و شاید تکرارنشدنی برای طراحان جوان است که طراحی‌های خود را در کنار آثار چهره‌های سرشناس هنر طراحی به معرض دید و داوری بینندگان و مخاطبان حرفه‌ای این حوزه قرار دهند.
وی همچنین تاکید کرد: برای نخستین بار تلاش کردیم رویدادی ویژه و مختص طراحی ایجاد کنیم که در آن موضوع اقتصاد این هنر نیز مطرح باشد؛ ما طراحان قدرتمندی داریم که آثار آنها قابلیت و ظرفیت آن را دارد که به اقتصاد حوزه تجسمی رونق دهد.
گاوزن ادامه داد: نمایشگاه چکش و طراحی که روز افتتاحیه آن همراه با حراج آثار خواهد بود، آثاری در ابعاد متوسط و کوچک از هنرمندان ارائه خواهد کرد؛ به عنوان تجربه نخست در این زمینه تلاش کرده‌ایم مجموعه‌ای نفیس و پرارزش در معرض دید و خرید مجموعه‌داران قرار دهیم.
این رویداد روز جمعه، 18 اسفندماه از ساعت 16 تا 22 در موزه طراحی به نشانی: تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، کوچه محمدپور، پلاک 9 برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار تا 20 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: