کد خبر: ۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
بعد از تغییر مقررات و اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای کسب رتیه ایمنی "پیک پلاس"، تعداد خودروهای واجد شرایط برای این عنوان به 15 دستگاه رسید که سوناتاهای جدید نیز در شمار این خودروها قرار می‌گیرند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS ) بالاترین رتبه ایمنی خود را به هیوندایی سوناتای 2018 اعطا کرد.
به گزارش قلم نیوز به نقل از " IIHS"، سدان سایز متوسط خودروسازی کره جنوبی، یکی از 4 خودرویی است که عنوان "پیک پلاس" ایمنی را در میان سگمنت خودروهای سایز متوسط به دست آورده است.

در روزهای پایانی سال قبل، موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا الزامات کسب عنوان پیک پلاس ایمنی را برای خودروها تغییر داد. از الزامات و مقررات جدید کسب  رتبه ایمنی "پیک" داشتن سطح "خوب" از ایمنی برای چراغ‌ها و داشتن رتبه "قابل قبول" در تست همپوشانی کوتاه در تصادفات از جلو و حفاظت جانبی از مسافران است.

سوناتا 2018 یکی از چهار سدان  ایمن برتر جهان است

همچنین براساس قوانین جدیدی خودروها باید بتوانند در تصادفات پنج‌گانه عنوان "خوب" و در سامانه‌های ممانعت از تصادف عنوان "پیشرفته" را کسب کنند. عنوان قابل قبول برای چراغ‌ها در کسب بالاترین رتبه ایمنی واجب است.

بعد از تغییر مقررات و اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای کسب رتیه ایمنی "پیک پلاس"، تعداد خودروهای واجد شرایط برای این عنوان به 15 دستگاه رسید که سوناتاهای جدید نیز در شمار این خودروها قرار می‌گیرند.

سوناتا 2018 یکی از چهار سدان  ایمن برتر جهان است

سوناتا در اکثر تست‌‌های صورت گرفته به استثنای تسهیل کاربرد پایه‌های صندلی کودک، رتبه "خوب" را به دست آورد. با کسب عنوان "پیک پلاس" ایمنی از سوی این موسسه، سوناتا به یکی از ایمن‌ترین خودروهای سایز متوسط  در جاده‌های جهان تبدیل می‌شود و در این زمینه همپای سوبارو اوت‌بک، سوبارو لجسی و تویوتا کمری ایمنی دارد.

سوناتا 2018 یکی از چهار سدان  ایمن برتر جهان است

داشتن تجهیزاتی مانند سامانه ترمز اضطراری خودکار – که به صورت اختیاری در خودرو ارائه می شوند- و چراغ‌های LED با نور قوس‌دار داینامیک که در خودروهای ساخته شده پس از سپتامبر2017 ارائه شده‌اند، در کسب این عنوان بی‌تاثیر نبوده است.

سوناتا 2018 یکی از چهار سدان  ایمن برتر جهان است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: