کد خبر: ۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
وقوع تندباد و بارندگی که از روز گذشته (جمعه) در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، مشکلاتی برای زلزله زدگان این مناطق که در چادرها و کانکس ها اسکان موقت دارند، ایجاد کرده است.
با ورود سامانه ای ناپایدار به جو منطقه در روز گذشته، شاهد وقوع تندباد و باران شدید و آب گرفتگی معابر، چادرها و کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان در شهرستان های مرزی زلزله قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب بوده ایم.
براساس گزارش ایستگاه های هواشناسی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب میزان سرعت وزش باد در روز گذشته در این شهرستان ها به ترتیب به 73 ، 65 و 60 کیلومتر بر ساعت رسید.
در پی وزش باد شدید، بسیاری از چادرها و کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب واژگون شد که با امداد رسانی ستاد مدیرت بحران و نیروهای امداد جمعیت هلال احمر و استان های معین، این مشکلات برطرف و به زلزله زدگان برای برپایی مجدد چادرها کمک شد.
علی مرادی یکی از شهروندان زلزله زده قصرشیرین گفت: به دلیل آسیب دیدن منزل مسکونی مان از زمان وقوع زلزله 21 آبان تاکنون در چادر اسکان داریم ولی در این مدت باد و باران ما را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی افزود: روز گذشته به دلیل وزش باد شدید، چادری که در آن اسکان داریم از جای خود کنده شد و مشکلات زیادی را برایمان بوجود آورد.
وی اظهار کرد: با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر و همراهی مردم، نسبت به برپایی دوباره چادر اسکان موقت اقدام کردیم.
امید حقی یکی از زلزله زدگان سرپل ذهابی نیز گفت: کانکس محل اسکان موقت ما به علت وقوع تندباد واژگون شد ولی با کمک دستگاه های امدادی مشکلمان برطرف شد.
آبگرفتگی و واژگونی چادرهای زلزله زدگان کرمانشاه (+تصاویر)
وی زندگی در کانکس و چادرها را بخصوص در مواقع تندباد بسیار سخت و بحرانی توصیف کرد.
لیلا محمدی شهروند زلزله زده سرپل ذهابی نیز گفت: ما در چادر اسکان داریم و روز گذشته سه بار چادر ما بر اثر باد از جای خود کنده شد و هر بار نیز نیروهای امدادی به یاری ما شتافتند ولی در صورت تدوام باد، زندگی در چادرهای اسکان برایمان بسیار سخت است.

**تند باد باعث شکستگی درختان و وقوع 2 فقره آتش سوزی شد 
فرماندار قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان سرعت وزش باد در روز گذشته در این شهرستان مرزی را 73 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.
فرامرز اکبری افزود: در اثر این تندباد، چندین مورد شکستگی درختان و 2 فقره آتش سوزی در نقاط شهر رخ داد که بلافاصله با حضور شهرداری و آتش نشانی نسبت به اطفای حریق اقدام شد.
وی اظهارکرد: همچنین تند باد باعث واژگونی برخی چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان شد که با حضور ستاد مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر، نسبت به برپایی مجدد چادرها اقدام شد.
وی گفت: تند باد خسارت جدی به شهرستان وارد نکرده است.
اکبری میزان بارش باران 24 ساعت گذشته در شهرستان مرزی قصرشیرین را 9 و 2 دهم میلی متر و مجموع بارندگی های دیماه را نیز 24 و 2 دهم میلی متر اعلام کرد.
فرماندار قصرشیرین همچنین از حضور تیم های ارزیاب به بخش مرزی سومار در پی وقوع زلزله پنج ریشتری در ساعت 1 و 47 دقیقه و 55 ثانیه بامداد امروز شنبه خبر داد.
اکبری اظهارداشت: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع خسارت مادی و جانی ناشی از این زلزله در این بخش مرزی گزارش نشده است.
اکبری از حضور و آماده باش ستاد مدیریت بحران در این شهرستان و بخش مرزی سومار خبرداد.

**7 مورد آتش سوزی و 35 مورد واژگونی چادرها و کانکس های اسکان زلزله زدگان سرپل ذهاب بر اثر تندباد 
فرماندار سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه تند باد روز گذشته باعث وقوع 7 فقره آتش سوزی در چادرهای اسکان زلزله زدگان شد، گفت: همچنین تندباد 35 تخته از چادرها و کانکس های زلزله زدگان را واژگون کرد.
اکبر سنجابی ادامه داد: با حضور دستگاه های امدادی و نیروهای جمعیت هلال احمر، نسبت به برپایی مجدد چادرهای اسکان و کانکس های زلزله زدگان اقدام شد. 
طبق گزارش اداره هواشناسی سرپل ذهاب میزان سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی در روز گذشته به 65 کیلومتر بر ساعت رسید.

آبگرفتگی و واژگونی چادرهای زلزله زدگان کرمانشاه (+تصاویر)
**ریزش کوه در روستای انجاورورد گیلانغرب 
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز گفت: بارش 24 میلی متری باران در 24 ساعت گذشته در این شهرستان باعث ریزش کوه در روستای انجاورود منطقه گلین و تخریب دکل مخابراتی شد.
فرهاد همتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان، روستای انجاورود به دلیل ریزش کوه، خالی از سکنه شد و اهالی این روستا در باغ های خود در چادرهای جمعیت هلال احمر اسکان یافتند.
وی گفت: تندباد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی از چادرهای اسکان موقت زلزله زدگان بخصوص در روستای 'عربیل ' از توابع بخش مرکزی این شهرستان شد.
وی اضافه کرد: با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر و استان معین قزوین، نسبت به برپایی مجدد چادرهای اسکان و رفع مشکل زلزله زدگان اقدام شد.
از زمان وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، تاکنون بیش از یک هزار و 800 پس لرزه در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود 300 مورد مربوط به منطقه مرزی سومار است. 
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. 
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است


آبگرفتگی و واژگونی چادرهای زلزله زدگان کرمانشاه (+تصاویر)آبگرفتگی و واژگونی چادرهای زلزله زدگان کرمانشاه (+تصاویر)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: