کد خبر: ۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی که دعوت‌نامه سهام عدالت دارند اما به هر دلیل از ثبت نام نهایی سهام عدالت جا مانده‌اند، بیش از یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هستند که در آینده پس از پایان پروسه پرداخت سود، تعیین تکلیف شده و به حق‌شان می‌رسند.
در سال 1385 طرحی تحت عنوان توزیع سهام عدالت به تصویب رسید و اجرایی گردید که بر اساس آن قرار شد در مدت 10 سال، سود سهام اعطایی به مشمولان به‌جای پرداخت به آنها بابت اقساط سهامشان کسر شود و پس از آن سهامداران بتوانند سهام عدالت خود را خرید و فروش کنند.

در این راستا از سال 85 تاکنون 49 میلیون و 226 هزار نفر از افراد جامعه به‌عنوان مشمولان سهام عدالت شناسایی شده و به آنها سهام تعلق گرفته است.

البته در این میان هستند افرادی که در مراحل اولیه اجرای این طرح اقدام به ثبت نام و ارائه مدرک کرده اند، اما هنوز سهام عدالت به آنها اختصاص داده نشده است و بر این اساس سودی هم از این سهام عاید آنها نمی‌شود که اصطلاحا به این دسته از مشمولان که تعداد آنها اندک هم نیست، "جاماندگان سهام عدالت" اطلاق می‌شود.

بر این اساس تازگی‌ها رئیس سازمان خصوصی سازی درباره افرادی که دعوت‌نامه دارند اما به هر دلیل از ثبت نام نهایی سهام عدالت جا مانده‌اند گفته، این افراد طبق آخرین برآورد‌ها بیش از یک‌ میلیون و 800 هزار نفر هستند که در آینده پس از پایان پروسه پرداخت سود، تعیین تکلیف شده و به حق‌شان می‌رسند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: