کد خبر: ۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
تنش بین ۳ کشور عربی بالا گرفت
از یک طرف امارات و عربستان اصرار دارند که در خاک قطر به میدان نمی‌روند و از طرف دیگر قطری‌ها اصرار دارند که حاضر نیستند در کشور ثالث برابر سعودی‌ها و اماراتی‌ها بازی کنند و این باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک چالش بزرگ مواجه شود.










 لیگ قهرمانان آسیا معتبرترین رقابت باشگاهی در قاره آسیا است. اختلافات بین سه کشور عربی که در راس آن عربستان قرار دارد باعث شد تا لیگ قهرمانان آسیا دستخوش تغییرات زیادی شود و حتی احتمال لغو آن هم مطرح شود.

همه چیز از درخواست عربستان برای بازی کردن با ایران در زمین بی طرف آغاز شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به راحتی مطیع سعودی‌ها شد و با این درخواست موافقت کرد.

اختلاف سیاسی عربستان و امارات با قطر نیز باعث شد تا سعودی‌ها و البته اماراتی‌ها این بار درخواست بازی کردن با قطر در زمین بی طرف را هم بدهند با این تفاوت که قطری‌ها مانند ایران حاضر نیستند که تن به چنین خواسته‌ای بدهند و اصرار دارند که تنها در خانه خود از تیم های عربستانی و اماراتی پذیرایی خواهند کرد.

با وجود این که کنفدراسیون فوتبال آسیا با فرستادن هیاتی بلند پایه به قطر و عربستان تلاش دارد تا بین این دو کشور آشتی برقرار کند و با این توجیه که فوتبال جدای از سیاست است آنها را به بازی کردن در خانه همدیگر ملزم کند اما اماراتی‌ها و سعودی‌ها راه دیگری را در  پیش گرفته‌اند.

محمد  الرمیثی، رئیس هیات ورزش امارات در این باره گفت‌: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به بازی کردن در کشوری که آن را دوست نداریم وادار کند. با وجود این که ما به رقابت در لیگ قهرمانان آسیا سخت نیاز داریم اما در قطر به میدان نمی‌رویم و کسی هم نمی‌تواند ما را مجبور به چنین کاری کند. حتی اگر قرار باشد که از این رقابت کنار گذاشته شویم و یا در قاره دیگری رقابت کنیم بازهم به چنین خواسته‌ای تن در نمی‌دهیم یا بازی در زمین بی طرف و یا خداحافظ لیگ قهرمانان آسیا.

عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم چنین خواسته‌ای دارد. او گفت: به هیات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کردیم که سلامت بازیکنان خود را به خطر نمی‌اندازیم و اصلا در قطر بازی نخواهیم کرد. قرار است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوریه جواب بدهد. اگر ما را به مجبور به بازی کردن در قطر کنند ما انصراف خواهیم داد. انصراف ۶ تیم اماراتی و عربستانی باعث خواهد شد تا لیگ قهرمانان هم لغو شود.

این درخواست‌های عجیب امارات و عربستان، در حالی است که  فدراسیون فوتبال قطر هم تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست در زمین بی طرف به مصاف عربستان و امارات برود و به این ترتیب احتمال لغو لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: