کد خبر: ۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
اولاد قباد
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ تولید محتوا در بازی‌های رایانه‌ای باید در راستای بومی گزینی و متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی باشد.

فریده اولاد قباد با تاکید بر این که باید در فضای مجازی و به طور خاص در تولید محتوای بازی‌های رایانه‌ای ارزش‌ها، فرهنگ و باورهای اسلامی خود را مد نظر داشته باشیم، گفت: متاسفانه برخی از این بازی‌ها مغایر با ارزش‌ها، باورها و فرهنگ ما است در حالی که این‌ مساله باید اصلاح شود.

وی افزود: در تولید بازی‌های رایانه‌ای باید فرهنگ اصیل کشورمان حفظ شود اما برخی از این بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که منجر به دوگانگی ارزشی می‌شود و این موضوع یکی از غفلت‌هایی است که انجام می‌دهیم این است که با واردات این نوع بازی‌ها فرزندان دچار دوگانگی ارزشی شده و منجر به بیگانگی از جامعه و فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در محتوای بازی‌های رایانه‌ای باید سعی شود که متناسب با معیارهای کشورمان باشد البته اخذ عوارض از واردات بازی های رایانه ای هم شاید بتواند درتقویت این مساله کمک کننده باشد.

اولاد قباد با بیان این که اگر واردات در بازی‌های رایانه‌ای انجام نشود،‌ بهتر است،‌ گفت: اگر هم وارداتی صورت می گیرد باید در راستای بومی گزینی و فرهنگ کشورمان باشد اگر اخذ عوارض و هزینه گمرکی هم بتواند بر تولید بازی‌های داخلی و محتوای آن ها تاثیرگذار باشد، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: