کد خبر: ۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
بنیاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنا دارد بر اساس منویات و توصیه های آن فقید سعید، وفق دست نوشته های هامش پیشنویس دستورالعمل موجود، در زمان مقرر سه جایزه بین المللی معتبر را به تناسب مقاطع شاخص و سرنوشت ساز ادوار عمر پر برکت مبارزاتی و مدیریتی ایشان به برگزیدگان واجد شرایط اعطا نماید.
به گزارش قلم نیوز همزمان با برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از «جایزه آیت الله هاشمی» رونمایی شد. این متن هنگام رونمایی از این جایزه قرائت شد: 

به نام خداوند جان و خرد  *   کزین برتر اندیشه بر نگذرد
اگر دنیا و ملت های دیگر مردی داشتند که به تأیید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تمام هستی مادی و معنوی خود را در مسیر دین، آزادی و انسانیت مصروف میداشت و در راستای مبارزه با ظلم و دیکتاتوری، رنج زندان و دربدری را به خود هموار مینمود، با نام و یاد او چگونه عمل میکرد؟
 مجاهدی متدین که در یک فرصت تاریخ ساز به زعامت مرادش بموجب انقلاب اسلامی، دین مردم را از مسلخ ستیزه گی با آن نجات داد و تجدید حیات بخشید. 
فرماندهی صلح جو که میهنش را از گریبان جنگی طولانی، نا برابر و ویرانگر رها ساخت. 
ابر مردی که بر ویرانه های مانده از استبداد و جنگ با تأسیس و توسعه دانشگاه و تأکید بر رفع فقر، دفع فساد و تأمین رفاه، علم و عدالت را در پهنه سرزمینش گستراند.
اندیشمندی که در تعامل با دنیا و هم کیشان، محوریت پرهیز از تنش، احترام متقابل و حفظ منافع ملی را سرلوحه سیاستش قرار داد.
به راستی با شخصیت بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی چه باید کرد؟
 آیا نمیتوان یا نباید با نام او الگوی تمام عیار از یک مکتب و ملیت را به دنیا معرفی و در تاریخ ثبت نمود؟ 
الگویی از روحانی سیاست مداری که بر مدار موازین اسلامی و ارزش های جهانی همچون مردم سالاری دینی، صلح، عدالت و خدمت گام های بلند و برجسته برداشته است.
از این رو مفتخر است بدینوسیله اعلام نماید بنیاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بنا دارد بر اساس منویات و توصیه های آن فقید سعید، وفق دست نوشته های هامش پیشنویس دستورالعمل موجود، در زمان مقرر سه جایزه بین المللی معتبر را به تناسب مقاطع شاخص و سرنوشت ساز ادوار عمر پر برکت مبارزاتی و مدیریتی ایشان به برگزیدگان واجد شرایط اعطا نماید.
چه بسا بدین ترتیب اولاً ضمن تجلیل از صفات و خدمات ممتاز و ارزنده فرد اعلای فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی موجبات ترویج و تسری آنها را به کلیه عصرها، عرصه ها و نسل ها فراهم شود. 
دیگر اینکه این امر به سنت حسنه تبدیل شده و آیندگان در مورد دیگر شخصیت های خدوم و خالص کشورمان همچون رئیس جمهوری محبوب دکتر حسن روحانی نیز اعمال و به اجرا در آورند. ان شاء الله.    
                             سعدی نتوان به هیچ کشتن    *    الا به فراق روی یاران
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: