کد خبر: ۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تشریح جزئیات پرداخت دیون پیمانکاران شهرداری از تعیین سهمیه برای مناطق 22 گانه و فازبندی پرداخت دیون خبر داد.

حسینی مکارم، در تشریح جزئیات پرداخت دیون پیمانکاران با بیان اینکه در اولین گام نسبت به شناسایی شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد حقیقی که از شهرداری تهران بنا به دلایلی از جمله اجرای پروژه‌ها و ... طلب داشتند اقدام کردیم، گفت: این پیمانکاران حقیقی و حقوقی تقسیم بندی شده و با تزریق 50 میلیارد تومان نسبت به پرداخت دیون آنها اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه طلب پیمانکارانی که از یک تا 500 میلیون تومان بود در گام اول پرداخت شد، گفت: در همین راستا برای مناطق 22 گانه سهمیه‌ای در نظر گرفته شد و از شهرداران مناطق خواستیم که دو معیار عدد کوچک طلب و زمان طولانی را در پرداخت دیون مد نظر قرار گیرند و بر همین اساس اعداد پایین‌تر زودتر پرداخت می‌شود.

معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه متناسب با مطالبات هر منطقه، بودجه‌ای برای پرداخت دیون در نظر گرفتیم، گفت: در گام اول بدهی‌ها تا سقف 500 میلیون تومان پرداخت می‌شود و در گام‌های بعدی بدهی‌های بزرگتر پرداخت می‌شود.

حسینی مکارم با بیان اینکه همچنین در معاونت مالی کمیته‌ای برای نظارت و در راستای عدم تضییع حقوق پیمانکاران تشکیل شده است، گفت: دستگاه‌های نظارتی همچون نظارت و بازرسی شهرداری و همچنین حسابرسان در این کمیته عضو هستند که روند پرداخت بدهی‌ها را رصد می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران از چه محلی این دیون را پرداخت می‌کند، گفت: در بودجه سال 96 در بخش بودجه نقدی و غیرنقدی، چند منبع در نظر گرفته شده بود که با اتکاء بر آنها این دیون پرداخت می‌شود.

سرانجام پس از ماه‌ها وقفه، معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران با فازبندی اقدام به پرداخت دیون و مطالبات پیمانکاران کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: