کد خبر: ۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
بهداد بابایی عضو هیات داوران جشنواره موسیقی بسطامی:
همزمان با پایان داوری مرحله نهایی سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی، بهداد بابایی عضو هیات داوران این جشنواره در خصوص کیفیت آثار ارائه شده به این جشنواره گفت: جدای از اینکه موسیقی امروز از موسیقی رایج فاصله گرفته است می‌توان گفت اغلب آثار از لحاظ ملودی پردازی، تنظیم و خوانندگی از کیفیت خوبی برخوردار بودند.

علیرضا صمدی، قلم نیوز: همزمان با پایان داوری مرحله نهایی سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی، بهداد بابایی عضو هیات داوران این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار قلم نیوز در خصوص کیفیت آثار ارائه شده به این جشنواره گفت: جدای از اینکه موسیقی رایج امروز از موسیقی رایج فاصله گرفته است می‌توان گفت اغلب آثار از لحاظ ملودی پردازی، تنظیم و خوانندگی از کیفیت خوبی برخوردار بودند. در کل کاملا مشهود است که دوستان آهنگ ساز برای خلق ملودی و تنظیم و رنگ‌آمیزی آن در تلاش و تکاپو هستند و این مسئله‌ای است امیدوار کننده. البته به نظر می‌رسد که در برخی از آثار به مساله میکس و مسترینگ توجه زیادی نشده بود.
بابایی در ادامه با اشاره به روند داوری تصریح کرد: آثار در دو مرحله داوری شدند. در ابتدا دوستانی که عهده دار داوری در مرحله نخست بودند از میان خیل آثار داوری شده تعدادی را گزینش کرده و سپس در مرحله بعد، بنده به اتفاق آقایان شهبازی، درخشانی و سراج این آثار را گزینش شده را طی دو روز به صورت تمام وقت به داوری نشستیم. نهایتا سه اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و قرار شد از دو اثر دیگر نیز همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر بعمل آید.
داور بخش آلبوم سومین جشنواره موسیقی بسطامی افزود: اساسا جشنواره‌هایی که شاخه رقابتی دارند خوب و کارآمد هستند چرا که دوستان شرکت کننده در عرصه رقابت نهایت تلاششان را می‌کنند که در بهترین و آماده‌ترین حالت در جشنواره شرکت کنند و وقتی هم که قرار باشد این جشنواره در سال‌های بعد ادامه پیدا کنند تلاش هنرمندان برای احراز مقام می تواند قابل عنایت باشد.
این استاد موسیقی گفت: جشنواره‌های موسیقی عرصه‌ای برای ابراز هنر هنرمندان است و این یک اتفاق خجسته است. با توجه به کسوت جمعیت، موسیقی و بویژه موسیقی سنتی به برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیاز مبرم دارد.
او با اشاره به تعداد کم جشنواره‌های تخصصی موسیقی خواستار افزایش کمیت و ارتقاء کیفیت این جشنواره‌ها شد و گفت: در زمان فراخوان چنین جشنواره‌هایی سیل انبوه آثار به دبیرخانه می‌رسد که این روند نشان از اشتیاق جامعه به موسیقی سنتی دارد. اما امکانات مخصوصا در شهرهای کوچک کم است.
بابایی در ادامه خواستار حمایت دولت از جشنواره‌های تخصصی شد و گفت: جشنواره‌هایی که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود باید از لحاظ امکاناتی مثل سالن، سیستم صوتی و دیگر نیازها توسط دولت حمایت مالی و معنوی شوند تا بتوانند دوام داشته باشند و در هر دوره با ارتقاء سطح به کشف استعدادهای ناشناخته بویژه در شهرها و روستاهای محروم بپردازند.
او افزود: اگر استعدادها پس از کشف مورد حمایت قرار نگیرند برایشان امکان پیشرفت و تولید آثار وجود ندارد، لذا لازم است تا پس از جشنواره نیز افراد برگزیده مورد حمایت قرار گیرند. اگر جشنواره‌های اینچنین حمایت شوند در سال‌های آتی در سطح بزرگتری برگزار خواهند شد.




خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: