کد خبر: ۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره بازنگری در ساختار جبهه مردمی گفت: این حرکت در جهت وحدت اصولگرایان کار خوبی بود اما نقاط ضعفی هم داشته که باید حل شود.
محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره ادعای سکه دادن به برخی از سوی احمدی نژاد گفت: نپرداختن به این مسائل بهتر است. یک زمانی در کشور مسئله حقوق های نجومی مطرح شد همه نهادهای نظارتی تعداد متعددی از این مورد را اعلام کردند اما نتیجه آن این بود که یک ظلم به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم صورت گرفت.

وی افزود: در این مورد نیز فرض کنیم 5 سکه درست باشد ولی این تعداد در ارقام تخلف رقمی نیست این اسامی که اعلام می کنند مشخص است که با قصد و نیت چنین حرفی درباره آنها زده شده . باید دید قصد چیست اگر دنبال شریک جرم هستند راههای بهتری برای این کار هست باید توضیح دهند اموالی که در اختیار داشتند را درست استفاده کردند یا می خواهند فرافکنی کنند باید توضیح دهند درآمد نفتی چگونه هزینه شده است.

باهنر درباره اظهارات احمدی نژاد درخصوص قوه قضائیه و برخورد های دوگانه گفت: الان احساس می شود برخی حرف های این سه نفر دنبال آن است که بیایید ما را بگیرید تا از این طریق هزینه ای برای نظام بتراشند اگر مماشاتی هست هدف عدم رسیدگی نیست اگر کسی قرار باشد محکوم شود باید عادلانه باشد میوه باید برسد، متاسفانه احساس می شود این آقایان دست به کارهایی می زنند که هدفشان دستگیری انهاست.

وی افزود: امروز ما از سیاست های مسئولان آموزش عالی راضی نیستیم ، فضای شادابی و نقد های مشفقانه انطور که باید در دانشگاهها مدیریت نشده است برخی دانشجویان به این نتیجه رسیدند که سرشان را پایین انداخته و فقط درس بخوانند و برخی هم که نمی توانند این فضا را تحمل کنند مکن است به بخش امنیت ملی هدف گیری کنند بنابراین باید برای اصلاح فضای کشور، فضای نقد در دانشگاهها فراهم شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به حادثه زلزله غرب کشور عنوان کرد: با وجود نقدی که به مدیریت واحد وجود دارد اما در مجموع دولت، نیروهای مسلح و نهادهای امدادی سنگ تمام گذاشتند. فضای عمومی که به وجود آمد و.در کمتر از 72 ساعت امداد و نجات اولیه انجام شد تلاش مجدانه ای را از سوی مسئولان نشان می دهد.

باهنر با اشاره به حرکت های غیرعاقلانه ترامپ گفت: ترامپ می خواست برگ برنده ای در برابر روسای جمهور قبلی امریکا داشته باشد. اما این حرکت در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از آن میخ هایی است که به تابوت این رژیم غاصب کوبیده شده است. دیری نخواهد پایید که رژیمی به نام رژیم صهیونیستی در دنیا وجود نخئاهد داشت این اقدام وعده نابودی اسرائیل را سرعت می بخشد.

وی درباره بازنگری در ساختار جبهه مردمی گفت: این حرکت در جهت وحدت اصولگرایان کار خوبی بود اما نقاط ضعفی هم داشته که باید حل شود.

وی افزود: این جبهه خود یک حزب نمی تواند باشد می تواند جمع کننده باشد و اصولگرایان را به وحدت برساند. در این جبهه تلاش شد تصمیم گیری ها از پایین به بالا انجام شود اما در مسیر راه جاهایی کار مهندسی شد و باعث شد در عمل با مشکل مواجه شود.البته احساس می شد موسسین این جبهه افراد نهادی بودند که باید این مسئله اصلاح شود. مشورت‌هایی با نخبگان هم صورت می گیرد که در ساختار آن تجدید شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره سازوکار احتمالی اصولگراها برای انتخابات آتی گفت: نه هنوز اتفاق جدی به وقوع نپیوسته ما هم علاقه این نداریم از حالا این فضا کلید بخورد در فضای کشور کارهای زمین مانده بسیاری وجود دارد که پاسخ گرفتن از این مطالبات خواسته مردم است.

وی درباره سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران گفت:ما از گفتگو همواره استقبال می کنیم اما این گفتگوها شرطی دارد و اینکه طرف ها شان خود را حفظ کرده و زیاده خواهی نکنند. اگر این مذاکرات از یک طرف وارد خط قرمز ها شود به نتیجه نمی رسد ما از حضور مقامات اروپایی در تهران استقبال می کنیم اما اگر قصد دخالت در امور دارند بدانند که دوران دخالت کشوری در کشورهای دیگر گذشته است.

باهنر گفت: امیدواریم این رفت و آمد ها در جهت ارتقا روابط عالمانه و عادلانه موثر باشد.

باهنر درباره ایجاد حزب جدید از سوی علی لاریجانی گفت: مذاکراتی با بنده در این باره صورت نگرفته است. من نسبت بر آینده مردم سالاری دینی در غیبت چند حزب چارچوب دار نگران هستم . اگر این حزب که شما می گویید را شکل می دهند مشکلی ندارد اتفاقا باید مطالبه عمومی باشد. البته من فقط این نیاز را در اصولگراها نمی دانم بلکه اصلاح طلبان هم باید در این حرکت پیش روند.

وی افزود: اگر رهبران فتنه را کنار بگذاریم باید جریانات سیاسی با هم بحث کنند و در همفکری مشکلات کشور حل شود.

وی درباره اینکه گفته می شود اگر آقای جهانگیری قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری دارد باید از دولت فاصله بگیرد گفت: خبری در این باره ندارم اما این را می دانم که اختیارات آقای جهانگیری کم شده است البته نه در حکم اما در عمل مقداری این اختیارات کم شده است.

وی درباره گزارش صد روزه دولت گفت: این صد روز گزارش با صد روز آخر دولت قبل متفاوت نیست .مطالبات مردم باید در متن بماند پ به حاشیه نرود.با وجود همه حرف ها احساس می کنیم که رونق اقتصادی و اشتغال همچنان مطالبه مردم است.

باهنر گفت: متاسفانه کمتر خانه ای هست که یک یا دو فارغ التحصیل بیکار نداشته باشد. این آماری که دادند به ذائقه مردم ننشست و پیش ران های اقتصادی دولت باید تلاش بیشتری کنند اگر بخش مسکن و پروژه های عمرانی در کشور رونق پیدا کند صدها اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حکم صادر شده درباره خاوری گفت: تلاش زیادی برای دستگیری خاوری شده است باید توجه داشت که پرونده های اقتصادی زیادی دانه درشت در کشور وجود دارد و قوه قضائیه نمیتواند بر اساس هیجانات رسانه ها و افکار عمومی درباره آنها حکم صادر کند. در رابطه با مفاسد اقتصادی باید یک سری فرایندها و رفتارها اصلاح شود که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی قدم های خوبی در این زمینه برداشته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: