کد خبر: ۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
وکیل مدافع اولیای‌دم محسن روح‌الامینی، از محکومیت سعید مرتضوی به دو سال حبس تعزیری در پرونده کهریزک در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
میرمجید طاهری  با بیان این خبر گفت: رأی پرونده امروز به صورت الکترونیکی به من ابلاغ شد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر، سعید مرتضوی را در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

وی افزود: دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت مرتضوی، با یک درجه تخفیف، وی را به دو سال حبس محکوم کرده و رأی صادره قطعی است.

طاهری در ادامه گفت: رأی صادره بسیار خوب است و دادگاه استدلال محکمی داشته است.

اولین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در بخش کهریزک در تاریخ ۱۸ مهرماه در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

اولیای‌دم روح‌الامینی ۱۸ مهر ماه پس از خروج از شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران گفته بود: طبق دعوت در وقت مقرر همراه وکلا در دادگاه حاضر بودیم و به علت اینکه تجدیدنظر خوانده - سعید مرتضوی - حضور نداشت و به جهت بیماری گواهی پزشکی ارائه داده بود، دادگاه برای نزدیک‌ترین فرصت در ماه آینده تجدید شد.

روح الامینی گفته بود که این پرونده توسط قضات متعددی در مراحل مختلف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

دومین جلسه رسیدگی به بخشی از پرونده سعید مرتضوی مربوط به حادثه کهریزک، ۳۰ آبان بدون حضور سعید مرتضوی در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.

طاهری پس از پایان دومین جلسه دادگاه به ایسنا گفت: در جلسه دادگاه اظهاراتمان را بیان کردیم و دفاعیات انجام شد.

وی یادآور شد که ختم دادرسی در خصوص این پرونده اعلام نشده است. سعید مرتضوی در دادگاه حضور نیافت، اما لایحه دفاعیه خود را به دادگاه ارائه کرده است.

طاهری در پایان اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر رأی این پرونده صادر شود.

وکیل اولیای‌دم روح‌الامینی هشتم شهریور سال ۹۵ به ایسنا گفته بود که سعید مرتضوی دو پرونده دارد که یکی مربوط به تامین اجتماعی و دیگری در مورد حادثه کهریزک است. از آنجا که سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای‌دم روح‌الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد، با اعتراض ما این پرونده به شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور ارجاع شد.

وی با بیان اینکه از آنجا که حکم صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران بوده، مرجع تجدیدنظرخواهی دیوان عالی کشور است، گفت: دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: