کد خبر: ۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶
سرمربی تیم ملی قول شگفتی آفرینی تیم ملی را در جام جهانی را داده است و به نظر می رسد با این مدل طی مسیر به هدف خود خواهد رسید.
تیم ملی ایران سومین بازی تدارکاتی خود پس از پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی را انجام داده است. دیداری که با ترکیبی بسیار متفاوت به زمین رفت. آیا کی روش به دنبال بازیکنان جدید می گردد یا چیزدیگری در سر اوست؟


کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه ای پیش از بازی مقابل پاناما عنوان کرد که سوپرایز جدیدی برای رونمایی هواداران فوتبال ایران ندارد و این جمله را در مورد دعوت بازیکنان جدید به تیم ملی گفته است.

کی روش یک روز پس ازاین صحبت تیم ملی را با ترکیبی بسیار متفاوت از دیدارهای مقدماتی جام جهانی به زمین فرستاد. مطلبی که خیلی وقت قبل پیش بینی می شد.

عصرایران حدود یک سال و نیم پیش از روش کاری سرمربی تیم ملی رونمایی کرد و در خرداد ماه سال جاری در گزارشی مفصل با تیتر « چوب جادویی کی روش و مرموزترین تیم ملی جهان (+شماتیک/جدول)» به توضیح در مورد روش کارمرد پرتغالی پرداخت.

کی روش در تمام بازی های مقدماتی جام جهانی از ترکیبی متفاوت استفاده کرد. او در جمع 18 بازی ایران در مرحله اول و مرحله نهایی مقدماتی فقط در دوبازی از ترکیبی مشابه استفاده کرد که مربوط به بازی های سوم و چهارم ایران مقابل هند و عمان بود. پس از آن ایران در همه بازی ها حداقل 2 یا 3 تغییر در ترکیب اصلی داشت.

مرد پرتغالی با این سیستم تغییر بازیکنان اصلی در جمع 18 بازی از 22 بازیکن در ترکیب اولیه استفاده کرد. همان طور که در همان مقاله هم پیش بینی می شد کی روش رویه خود در استفاده از ترکیب متفاوت را در بازی های تدارکاتی هم حفظ کرد.

سرمربی تیم ملی در بازی با پاناما پا را فراتر گذاشت. او عابدزاده را به تیم ملی دعوت کرد واز عبدالله زاده ، آقایی ، قدوس وچشمی در ترکیب اولیه استفاده کرد اتفاقی که در هیچ کدام از بازی های مقدماتی رخ نداده بود.

کی روش البته در بازی های دوستانه از این بازیکنان استفاده کرده بود اما به نظر می رسد که این مدل استفاده از این بازیکنان بیش از اینکه به ترکیب تیم ملی در جام جهانی منجر شود گرای عمدا اشتباه کی روش به حریفان تیم ملی است.

او شاید آقایی را به دلیل قد بلندتر به محمدی ترجیح بدهد وسامان قدوس در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد اما در پست عبدالله زاده احسان حاج صفی و امید ابراهیمی را دارد که نمایش بسیار بهتری از عبدالله زاده دارند و در پست روزبه چشمی هم بازیکنان بهتری در ترکیب تیم ملی دارد.

کی روش همان شیوه مسابقات مقدماتی جام جهانی را در بازیهای دوستانه هم استفاده می کند و آن تغییرات در ترکیب اصلی نسبت به بازی قبل است و به نظر می رسد این بار با نام های جدید در ترکیب اصلی کار رقبا را برای آنالیز ایران سخت تر خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی قول شگفتی آفرینی تیم ملی را در جام جهانی را داده است و به نظر می رسد با این مدل طی مسیر به هدف خود خواهد رسید. او در شرایطی که آلمان پربازیکن و مثال زدنی در بازی مقابل انگلیس از ترکیب اصلی استفاده کرد سراغ بازیکنان جدید می رود.کی روش کاری می کند که ایران 2018 ناشناخته تر و مرموز تر از ایران 2014 باشد .

 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: