کد خبر: ۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، یکی از مسئولان سابق امور بین‌الملل فدراسیون را سه سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در ادامه تلاش‌های خود برای پاکسازی فوتبال، پس از بررسی‌های فراوان به موارد مشکوکی رسید که حکایت از حضور برخی بازیکنان خارجی بدون ITC در فوتبال ایران و همچنین ترانسفر بازیکنی از ایران بدون دریافت رضایت‌نامه بین‌المللی به باشگاهی خارجی داشت. به عنوان نمونه یکی از بازیکنان پرسروصدای فوتبال ایران موفق شده بود بدون این که رضایت‌نامه بین‌المللی دریافت کند، به یکی از تیم‌های عربی بپیوندد.

پس از بررسی‌های فراوان و دقیق انجام شده از سوی کمیته اخلاق مشخص شد که مسئول سابق امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این اقدام غیرقانونی نقش ایفا کرده که پس از تحقیقات انجام گرفته و بررسی زوایای مختلف این اقدام غیرقانونی، این کمیته حکم به محرومیت سه ساله این فرد از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال داد.

حکم محرومیت مسئول سابق امور بین الملل فدراسیون فوتبال می‌تواند در کمیته استیناف مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

این حکم در حالی مطرح شده که تا پیش از این خبرهایی درباره این اقدام غیرقانونی و حضور بازیکنان خارجی بدون ITC در فوتبال ایران یا حضور بازیکنان ایرانی بدون دریافت رضایت‌نامه بین‌المللی مطرح نشده بود و این محرومیت از عزم جدی کمیته اخلاق برای برخورد با موارد غیرقانونی در فوتبال ایران بدون ایجاد جار و جنجال نشان دارد.

البته اتهام‌هایی درباره محرومیت استقلال و تراکتورسازی از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالات نیز متوجه این مسئول سابق فدراسیون فوتبال بود که کمیته اخلاق، ضعف این دو باشگاه در محرومیت اعمال شده را بیش از سایر دلایل در حادث شدن این محرومیت دخیل دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: