کد خبر: ۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
نگاهي به فضاسازي رسانه اي عليه شوراي پنجم و شهردار مشهد در خصوص ايام محرم
✍️علي رزاقي بهار/ روزنامه نگار: شهید مطهری در کتاب داستان راستان جلد اول داستانی تحت عنوان شهرت عوام نقل می کند که خلاصه آن به شرح ذیل است:
در عصر امام صادق (ع) مردی به تقدس و تقوا شهرت یافته بود، اطوار عوام فریبانه او امام(ع) را متوجه کرد و روزی به تعقیب ایشان پرداخت تا اعمال او را از نزدیک ببیند امام (ع) ملاحظه فرمود که این مرد 2 قرص نان و 2 عدد انار دزدید و سپس آنها را صدقه داد امام (ع) خود را به او نشان داده و توضیح خواست. آن مرد گفت: من 4 گناه و 40 ثواب کرده ام و به همین آیه 160 سوره انعام تمسک جست و چون 4 از 40 کم کنیم برای من 36 ثواب خالص می ماند امام (ع) فرمود: إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقینَ شما چهار معصیت مرتکب شده ای که دزدی کرده ای و 4 گناه دیگر که بدون اذن صاحب اموال آنها را صدقه داده ای و این مجموعاً 8 گناه می شود بدون هیچ حسنه ای. و بعد از این گفتار امام او را رها کرد و رفت و چشمان آن مرد خیره مانده بود. 
 ماجراي هزينه كرد پول عوارض مردم كه مطابق قانون شهرداريها صرفا بايد براي همان شهر هزينه شود. براي مخارج ديگر هرچند مقدس و محترم مصداق همين روايت تاريخي است كه به درستي به حق الناس اشاره دارد. 
 و متاسفانه در شوراي چهارم و شهرداري سابق مشهد با وجود مشكلات متعدد شهري نظير كشف رود و نياز به اختصاص بودجه فوري؛  اين بودجه به صورت غيرقابل شفاف در اختيار برخي افراد و هيئت هاي مذهبي قرار گرفت و بيش تر از جنبه معنوي آن به جنبه تبليغاتي آن توجه شد. حال معلوم نيست چرا عده اي با نام دين و امام حسين (ع) از عواطف مذهبي مردم شريف مشهد الرضا(ع) استفاده مي كنند و مي گويند شوراي شهر و شهردار جديد مشهد كه اتفاقا همه آن ها انسان هايي متدين، انقلابي، از خانواده معظم شهدا و خود از ايثارگران هستند مخالف ترويج رفتار و رسالت حسيني هستند. 
در حاليكه نه شوراي شهر و نه شهردار مطابق قانون و شرع مقدس حق استفاده از بيت المال براي مصارف غير مصرح در قانون را ندارند. با اين حال به جهت ترويج فرهنگ حسيني،شوراي پنجم و شهردار مشهد با درايت و هوشياري در ايام محرم شرايطي را فراهم كردند كه علاوه بر ايجاد فضايي حسيني قانون هم به شكل دقيق آن رعايت شود.
اختصاص برخي از فضاهاي شهري، روزنامه شهرآرا و ايجاد فضاهايي جديد براي معرفي هيئت هاي مذهبي نشان از نگاه حسيني شوراي پنجم و شهردار مشهد است كه متاسفانه عده اي دانسته و نادانسته بر طبل خالي مي كوبند كه روسياهي اش تنها براي آن ها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: