کد خبر: ۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
عبدالله ناصری می‌گوید نمایندگان فهرست امید مجلس نیاز به توجیه دوباره دارند.
 عبدالله ناصری، عضو سابق شورای‌عالی مشورتی اصلاح‌طلبان با تأکید بر ضررهای روند فعلی فراکسیون امید مجلس دهم در گفت‌وگویی با تماشاگران امروز به پرسش‌های طرح شده پاسخ می‌دهد:

 عملکرد فراکسیون امید در قضیه رأی اعتماد صدای خیلی‌ها را در آورده است.
خب‌ وقتی اصلاح‌طلب‌ترین گزینه معرفی شده رأی نمی‌آورد و وقتی ۱۵۰ نماینده برای دفاع از رحمانی فضلی ثبت‌نام می‌کنند، طبیعی است که امیدِ رأی‌دهنده‌ها ناامید و صدای اعتراض‌شان بلند می‌شود.
قبول دارید که این شرایط نگران‌کننده است؟
بله. به هر حال شورای‌عالی مشورتی باید این را در نظر بگیرد که دو سال دیگر انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم و آنجا هم به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی احتیاج داریم. اگر مردم از فعالیت‌های امیدی‌های مجلس ناراضی باشند، پیش خود این‌طور فکر می‌کنند که رأی دادن یا ندادن‌شان فرق چندانی ندارد. این حالت آنها را دلسرد می‌کند و در نتیجه لیست ۹۸ نمی‌تواند به مانند لیست ۹۴ اقبال زیادی برای برنده شدن در انتخابات داشته باشد.
چاره چیست؟ بالاخره نمی‌شود که دست روی دست گذاشت.  
معلوم است که اعضای شورای مشورتی باید با نمایندگان مجلس جلسه‌های مشورتی بگذارند و آنها را نسبت به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند، توجیه کنند. به هر حال پروتکلی امضاء‌ شده است که همه باید به آن احترام بگذارند و امیدی‌های مجلس هم باید بدانند که سرنوشت اصلاحات در انتخابات آتی به رفتار و عملکرد آنها بستگی دارد و به همین دلیل نباید به خودشان اجازه شنا در خلاف جهت آب بدهند. تأکید می‌کنم که مردم با جریان اصلاحات عهد اخوت نبسته‌اند و با توجه به عملکردها حاضر به همراهی هستند.
شما دائم از امیدی‌های مجلس حرف می‌زنید. بهتر نیست در انتخابات بعدی در چینش نفرات ‌سازوکار دیگری تعیین شود تا افراد انتخاب شده رفیقان نیمه‌راه نباشند.
حتماً باید این مسئله در نظر گرفته شود. البته این را هم باید در نظر بگیریم که پدیده‌ای مثل رد صلاحیت دست‌وبال اصلاح‌طلبان را بسته و کار بستن لیست را دشوار می‌کند. با این حال اگر موقع بستن لیست دقت بیشتری شود، حتماً می‌توان به تعداد افراد لازم همراهانی را پیدا کرد.
 البته دکتر عارف مدتی پیش فراخوان داد و از همه خواست تا نظرشان را به اطلاع اعضای شورای عالی برسانند.
همین کارها اگر با جدیت و دقت دنبال شود، می‌تواند مشکل را حل کند. همه باید با در نظر گرفتن اینکه از سال ۹۲ از کجا به کجا رسیدیم، هم‌وغم خودشان را به کار بگیرند تا خدای نکرده به فضای منفعلانه ۸۸ به بعد برنگردیم.
شورای شهر تهران کارش را شروع کرده. عملکرد آنها چقدر می‌تواند در سرنوشت انتخابات سال‌های بعد نقش داشته باشد؟
هم شورای شهری‌ها و هم شخص محمدعلی نجفی به عنوان شهرداری که همه او را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص اصلاحات می‌شناسند، باید بدانند که مردم تهران که سیاسی‌ترین رأی را به صندوق‌ها می‌ریزند همه حواس‌شان جمع است تا عملکردشان را بررسی کنند. شک نکنید با خوب کار کردن شورا و شهرداری، فضا در تهران همچنان به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود. مخصوصاً اگر آنها بتوانند سلامت مالی‌شان را به جامعه ثابت کنند و نشان بدهند که دوران بده بستان‌های آنچنانی در تهران به سر آمده است، خیلی مؤثر خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: