کد خبر: ۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
در حالی حدود ۱۵ روز از آغاز طرح ضربتی اعطای وام ازدواج می‌گذرد که در این مدت بیش از ۳۵۰ هزار متقاضی از سوی بانک‌های عامل تعیین شعبه شده‌اند.
به منظور کاهش سقف وام ازدواج به حداقل ممکن از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه طرحی از سوی بانک مرکزی و با همکاری ۱۱ بانک در شبکه بانکی به مرحله‌ اجرا در می‌آید که قرار است صف ۵۰۰ هزار نفری فعلی وام ازدواج به صفر نزدیک شود.

بر این اساس بانک‌های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه پارسیان در این طرح مشارکت داشته و مضاف بر آنچه بیشتر تسهیلات دریافت می‌کردند بر اساس سهمیه‌بندی انجام شده نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام خواهند کرد. البته سایر بانک‌های حاضر در سامانه وام ازدواج نیز به روال عادی خود در پرداخت این تسهیلات ادامه می‌دهند.

تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از روند پرداخت تسهیلات در طرح ضربتی وام ازدواج اعلام کرده از این حکایت دارد که تاکنون بیش از ۳۷۵ هزار متقاضی از سوی بانک‌های عامل تعیین شعبه شده‌اند. این متقاضیان طبق شرایط و دستورالعمل تعیین شده همراه با مدارک شناسایی معتبر حداکثر ظرف ۱۲ روز کاری به بانک‌های مربوطه مراجعه کنند.

همچنین زوجین باید پس از پذیرش از سوی بانک عامل حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کرده تا از تسهیلات مورد نظر برخوردار شوند.

این در حالی است که در طرح ضربتی پرداختی وام ازدواج حداقل ۵۰۰ هزار فقره با سرمایه‌ای نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که از محل منابع قرض‌الحسنه پس انداز و جاری بانک‌ها انجام می‌شود.

در این طرح براساس اولویت‌بندی انجام شده مناطق محروم و کم برخوردار در نوبت اول قرار داشته و بعد از آن افرادی که در سامانه از قبل ثبت نام کرده و در صف انتظار هستند در اولویت‌های بعدی خواهند بود. همچنین برای تامین ضامن نیز بانک مرکزی بانکها را به دریافت یک ضامن ملزم و برای آن هشت جایگزین از جمله یارانه نقدی تعریف کرده است.

طبق گفته مسوولان بانک مرکزی از زمان ثبت نام تا پرداخت وام به زوجین حداکثر یک ماه دوره زمانی پیش بینی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: