کد خبر: ۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
واشنگتن پست:
واشنگتن پست به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد، امارات، رسانه اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری دولت قطر را اواخر ماه مه هک کرد تا با ارسال اظهارات کذب منتسب به امیر قطر، جنجال به پا کند.
به گزارش قلم نیوز، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد،،‌ ماه مه از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نقل قولی منتشر شد که او حماس را ستایش کرده و گفته بود که ایران یک "قدرت اسلامی" است. در واکنش به آن، عربستان، امارات، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک و تجاری خودشان را در پنجم ژوئن با قطر قطع کرده و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

قطر اواخر ماه مه اعلام کرد، هکرها اظهارات غیر واقعی و کذب از امیر قطر منتشر کرده‌اند اما این توضیح از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس رد شد.

واشنگتن پست گزارش داد، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به تازگی از اطلاعات تحلیل‌ شده‌ای مطلع شدند که نشان می‌دهد مقام‌های دولت امارات در ۲۳ ماه مه که یک روز پیش از اجرای عملیات هکری بوده، درباره هک طراحی‌شده گفت‌وگو کرده‌اند.

براساس گزارش مذکور، این مقام‌ها تاکید کردند مشخص نیست امارات خودش این وب‌سایت‌ها را هک کرده و یا برای انجام آن پول پرداخت کرده است. واشنگتن پست هویت این مقام‌های اطلاعاتی را فاش نکرده است.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا در بیانیه‌ای این گزارش را رد کرده و آن را "غلط" توصیف کرده است. در بیانیه او آمده است: آنچه صحت دارد، رفتار قطر است؛ تامین مالی، حمایت و توانمندسازی افراطگرایان از طالبان گرفته تا حماس و قذافی؛ تحریک خشونت، ترغیب افراطگرایی و تضعیف ثبات در کشورهای همسایه.

وزارت خارجه آمریکا درباره این گزارش اظهار نظر نکرد. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پیشتر همکاری با قطر را آغاز کرده تا درباره این هک تحقیق کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: