کد خبر: ۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن عنوان کرد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان این‌که در ۵ سال گذشته تعداد مستأجرین حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: تا سال ۹۰ در کشور بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون مستاجر وجود داشت که این تعداد از سال ۹۰ تا ۹۵ بیش از ۲ میلیون مستاجر افزایش پیدا کرده و اکنون بیش از هفت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که این مساله یک تهدید برای بازار مسکن است.
1396041409550531487413.jpg

فرشید پورحاجت، اظهار کرد: معمولا فصل نقل و انتقالات تاثیر خود را روی بازار می‌گذارد و آنچه در یکماه گذشته مشاهده شده، آن است که به تعداد موردنیاز مردم، واحدهای اجاره‌ای مناسب در بازار نداریم.

وی افزود: این مسأله در شرایطی است که بر اساس آمارهای نفوس مسکن، حدود ۲.۵ میلیون واحد مازاد نیاز یا بدون استفاده در کشور وجود دارد و بر اساس آن انتظار می‌رفت تا بازار در حالت تعادل باشد اما چنین اتفاقی نیفتاد و بازار اجاره شرایط متفاوت‌تر از سال گذشته دارد و مردم نتوانسته‌اند ساختمان موردنیاز خود را پیدا کنند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: قیمت‌ خانه‌هایی که در بنگاه‌های املاک جابه‌جا و به مردم اجاره داده می‌شود، بالاتر از نرخ تورم است و این اتفاق خوبی نیست.

پورحاجت بیان کرد: در ۵ سال گذشته تعداد مستأجرین حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است اما تا سال ۹۰ در کشور بر اساس آمارها حدود ۵ میلیون مستاجر وجود داشت که این تعداد از سال ۹۰ تا ۹۵ بیش از ۲ میلیون

افزایش پیدا کرده و اکنون بیش از هفت میلیون مستاجر در کشور وجود دارد که این مساله یک تهدید برای بازار مسکن است.

وی گفت: شرایط رکود در ۴ سال گذشته باعث تشدید اجاره‌نشینی شده و مردم نتوانستند متناسب با نیاز خود، مسکن خریداری کنند و این مساله یکی از دلایلی است که اکنون حدود ۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور ادامه داد: عدم توانمندی مردم به خرید مسکن یکی دیگر از دلایلی است که این تعداد خانه خالی در کشور داریم.

پورحاجت با اشاره به این‌که برخی می‌گویند ۲.۵ میلیون خانه بدون استفاده و خالی در کشور، خانه‌های لوکس هستند، عنوان کرد: من به این مساله اعتقاد ندارم که تمام ۲.۵ میلیون خانه بدون استفاده و خالی واحدهای لوکس باشند، بلکه این واحد شامل واحدهای معمولی تا لوکس است.

وی با بیان این‌که دولت باید فکری عاجل برای مشکل مسکن کند، اظهار کرد: نباید در تب‌وتاب غرور ۲.۵ میلیون واحد خالی در کشور غرق شویم و باید برای این مساله فکری جدی و آسیب‌شناسی انجام گیرد که چرا این تعداد واحد خالی در کشور وجود دارد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: در حوزه اجاره‌داری شرایط، شرایط خوبی نیست و مردم به دنبال مسکن می‌گردند و قیمت اجاره نیز نسبت به سال گذشته بالاتر از نرخ‌های پیش‌بینی شده نسبت به تورم، افزایش پیدا کرده است و این مسایل برای بازار مسکنی که در رکود نسبی قرار دارد، علائم خوبی نیست.

پور حاجت گفت: بازار مسکن به تبع  آنکه در فصل نقل و انتقالات قرار داریم، شرایط بهتری پیدا کرده و مردم نسبتا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار مسکن شده‌اند اما این شرایط مقطعی است و با توجه به فصل نقل و انتقالات، شاهد این رشد هستیم و باید شرایط این حوزه را پایدار کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: